tisdag 31 mars 2009

Om farfar, påsk och vår!

Idag skulle min farfar fyllt 83 år - om han hade levt...

Han gick bort i lungcancer 1996, någon månad innan han skulle ha fyllt 70 år. Alldeles för tidigt.

När barnen kommer hem ska vi ta en tur till kyrkogården och hälsa på både farfar och farmor.
Jag har inte varit där sedan jag blev sjuk.

Jag har precis varit på jobbet ett par timmar. När jag kom hem var jag helt slut och låg och flämtade som en blåsbälg på soffan. Att tänka och koncentrera sig är tydligen inte en självklarhet när man har cytohjärna!

Nu är hela hemmet fullt av tuppar, kycklingar och flygfärdiga trollpackor. A och jag pyntade igår med både köpta och hemmagjorda påskalster och nu finns de både här och där, i alla former och färger.

Ute skiner solen och det känns som vår!

L cyklade till skolan i morse - alldeles själv; stolt över ansvar för cykelnyckel. A tog sparkcykeln till dagis, glatt pratandes om dagiskompisarna och deras upptåg och jag halvsprang bredvid.

Kram på er! A-K

3 kommentarer:

  1. Hittade hit genom "Ulricas box of chocolate".

    Det gör mig ledsen att även du har skitsjukdomen.

    Kämpa på!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Önskar dig all lycka och framgång i din kamp mot cancer-monstret!! Spöa SKITEN ur den jävla skiten blir så arg över den här sjukdomen som plågar och skrämmer så många. En rejäl omgång vill jag att du ger den jäveln. Ursäkta svordomarna blir så arg!! Om ett tag ser du tillbaka på denna tid starkare och som om det bara varit en hemsk mardröm. Min svärmor har haft bröstcancer och hon är helt återställd och det ska du med bli! Kram på dig medmänniska!

    SvaraRadera
  3. Anne: Tack för att du tittar in och lämnar avtryck. Kram på dig!

    Sanna: Oj, vilken energi jag fick av din kommentar! Tack! Kram

    SvaraRadera