söndag 1 mars 2009

Åh, det var bara en jultomte!

Nu är jag tillbaka igen från några dagar "from hell".

Jag fick ju den där jäkla sprutan, den som skulle hjälpa min kropp att producera fler vita blodkroppar.

Doktorn sa att jag kunde få influensasymptom i ett par dagar, men då tänkte jag inte direkt på att det skulle vara jävligt - jag menar...jag får ju cellgifter! Vad kan vara värre än det, eller hur?

Jo, vitablodkropps-sprutan, skulle det visa sig. Jag har legat i sängen ända sedan i torsdags och idag är första dagen som jag faktiskt vistas i köket mer än ett par sekunder i taget.

Illamående, ont i bröstbenet, ont i nacken, en huvudvärk som skulle chocka självaste Ipren-gubben, trötthet (bara förnamnet.....), en törst som inte gick att stilla, ständiga toalettbesök (bara nr 1), förstoppning, otrolig kallsvettning, frossa osv osv....

Jag har sovit kanske en kvart i taget och sedan har jag vaknat av att jag antingen har varit kissnödig, illamående, kallsvettig eller bara haft ont i hela kroppen.

Det har varit jävligt och igår ringde jag till mamma och grät, klagade och malde om och om igen hur jävla orättvist allting är och hur jävla synd det är om mig!

Även syrran har fått sin beskärda del av klagomål, men det är så skönt att få medlidande av sin mamma och syster. De tycker så synd om mig - och det behöver jag när jag är låg.

Ja, även sambon har gång på gång intygat att han också tycker synd om mig, så han kommer inte undan, han heller....

Idag mår jag bra, bortsett från lite illamående då och då. Förstoppningen har löst sig (hihi...) och när jag var på toa fick jag världens chock.

Jag satt i godan ro, där på toa, och läste Kvällsposten och var mitt uppe i att läsa om Agnes och hennes problem med hörsnäckorna i gårdagens Melodifestival, när jag kände att det onda i magen lättade och att jag faktiskt kunde leverera (! ja, jag vet bajs, bajs, bajs!).

Till historien hör också att vi hade slut på toapapper, så jag snodde med mig några servetter in på toan.

I allafall jag torkade mig och skulle precis till att spola när jag råkade titta ner i toastolen. Jag vet inte varför, kanske för att försäkra mig om att jag verkligen hade gjort något, men jag blev helt kall när jag såg att det var helt rött i hela toastolen! Shit, tänkte jag. Nu är det kört, nu har något i min kropp gått helt itu, organen är sönder, tarmarna sönderfrätna och ja, nu har jag typ sekunder innan jag segnar ner och dör liksom.

Då får jag plötsligt se formen av en fröjdefull jultomte med stor julklapps-säck och stort tomteskägg i toa-vattnet - jag hade ju torkat mig med julservetter och det röda var inget annat än en stor, lagom tjock jultomte!

Se där ja, det var väl en julsaga om någon?

Kram på er! A-K

3 kommentarer:

  1. Hahahahahahaha!!!! UNDERBART!!! Du har förlängt mitt liv med minst ett par år tack vare ett gott skratt!
    Hoppas du snabbt återhämtar dig nu så du hinner njuta lite innan nästa behandling..
    Tack för det hjärtliga skrattet.

    Kramar Monne

    SvaraRadera
  2. Tomtar på loftet har man ju hört talas om...
    men aldrig tomtar i toan... haha.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Asgarvar! du är för härlig fina vännen! Om mamma och syster skulle få fullt i öronen tar jag gärna emot ett samtal eller tre. Tveka aldrig att ringa..

    Själv var jag med om något liknande när jag trodde att jag fått min första mens, men det visade sig vara långkalsongerna som luddat av sig..

    SvaraRadera