torsdag 12 mars 2009

Ont i halsen

Mitt humör är lagom. Inte speedat glad och inte deprimerande nere - neutral liksom.

Jag är sliten och trött och känner mig inte riktigt redo för en ny cellgiftsomgång ännu. Visst, jag kunde ju räknat ut själv att jag skulle bli mer trött efter varje cellgift, men jag trodde nog ändå att jag skulle ha mer energi än vad jag har.

Dessutom har jag fått lite ont i halsen. Läkarna sa att jag skulle höra av mig om jag fick ont i halsen eller feber, men hur ont ska jag ha för att höra av mig?

Som det känns nu, så har jag liiiiite ont i svalget - det river lite alltså. Jag har inte ont när jag sväljer eller så. Kvalificerar mitt halsonda mig till att ringa in eller ska jag avvakta? Var går gränsen, liksom? Man vill ju inte hypokondriker.... Inte vara den som sköterskorna himlar med ögonen åt och tittar i smyg på varandra och skakar på huvudena.... Nu ringer hon igen....

Kram på er! A-K

4 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska prova nån bra halstablett... Typ strepsil eller vicks honung.
    Hjälper inte det så tycker jag du ska ringa!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå haft halsont. Ena gången blev det förkylning o andra gången hände inget mer, det försvann efter några dagar..

    Visst är det förvånande med saknaden av energi, man blir liksom avtrubbad på något sätt. Inte mycket som behövs för att man ska känna tröttheten rasa över en.
    De senaste dagarna har tröttheten tagit överhand o sängdags har blivit redan halv 8-8.. inte vidare kul men vad gör man..

    Sköt om dig o halsen.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ring.. Jag vet av erfarenhet hur det kan bli annars.. bättre en gång för mycket än en gång för lite...

    Själv låg jag fem dygn isolerad på infektion med halsflussbakterier i blodet på mig...
    En helt vanlig sepsis.. orsakad av att sonen fick halsfluss...

    Kram Pys

    SvaraRadera
  4. Jag kan inget om sånt men jag hade nog ringt.. för att vara på säkra sidan liksom..

    Ofantligt stor kram!

    ps. snart fyller vi år!

    SvaraRadera