måndag 9 mars 2009

Om bråkstakar, näshår och mutor

Jag har aldrig ens funderat över att man har hår i näsan. Ínte förrän nu när jag har rinnsnuva och jag får snyta mig för jämnan - det finns liksom inget näshår som fångar upp.

Likadant är det på huvudet. Herregud, vad jag svettas! Nu när jag har ollonskalle, så rinner all svett ner i ögonen på mig. Tänk så mycket svett ni andra går runt och har i håret!!!!! Ni skulle bara ana.

Det är likadant när jag duschar - fast då är det tvål jag får i ögonen, inte svett...ja, ni fattar, va?

Idag har varit en dag from hell...

Av någon anledning har mina barn gjort sitt bästa för att ta livet av varandra och jag har haft fullt sjå med att sära på bråkstakarna hela dagen. De snappar upp när man inte känner sig okej och då ska de jäklas extra mycket.

När det blev för mycket fick jag muta dem med att de skulle få pengar om de städade bilarna, så det gjorde de - och jag åkte på 50 kr! Fast bilarna blev fina inuti och jag fick lugn och ro en stund.
Barnarbete är inte fel i alla lägen....

Jag och sambon kör rena maffiametoder när vi uppfostrar våra barn - fast utan lik i bakluckan och vita loafers.

Vi kör med utpressning: - Om du inte städar ditt rum, så får du ingen veckopeng!
Vi mutar: - Om du gör läxan nu, så kan vi titta på film sen.
Vi hotar: - Gör din läxa nu annars så får du inte leka med någon imorgon!

Nä, nu ska jag sätta mig med en kopp kaffe och titta på Scooby Doo.

Kram på er! A-K

2 kommentarer:

  1. Har du funderat på att ge ut denna blogg i bokform?? Jag lovar att den skulle leda till både eftertänksamhet o många skratt!
    Visst är det knepigt att inte har hår på huvudet? I duschen far händerna upp automatiskt för att stryka undan, tvätta eller krama ur håret... Än så länge har jag näshår, fransar o ögonbryn kvar.. Nästa behandling är den 17 mars o är den sista av FEC. Sen blir det 3 st Taxotere..

    Må gott o njut av veckorna mellan behandlingen, för visst är man i "pausland" veckan efter cyto..

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Monne: Vi är ju otroligt synkade! Jag är bara en behandling före dig. Jag ska hålla dig underrättad i hur jag upplever Taxotere. Helt ärligt är jag rätt så nervös över den... Kan du inte starta en blogg? Det hade varit så skoj att läsa dina tankar... Kram på dig! A-K

    SvaraRadera