onsdag 25 mars 2009

Tax-bett


Okej, nageltrasning kom som ett brev på posten. Jag har ändå oljat in, filat ned och målat med skyddande genomskinligt nagellack, men det räckte tydligen inte.....

Det fina nagelskydds-kitet fick jag från onkologen, innehållande ovanstående produkter och en informationsfolder där det stod om Taxoteres inverkan på naglarna.

Den värsta smärtan är över! Jag har lite ont i revbenen och i min högra stortå, men inget att tala om; så då gör jag inte det heller....

Tröttheten är kvar och det känns som om någon skyfflat in ett helt lass sand under ögonlocken på mig, så jag går omkring som en zombie. Idag orkade ändå zombien att sminka sig, så jag ser det som ett stort framsteg!

A fick trippel-vaccination + stelkramp igår. Idag är han lite låg och gnällig. Det värker i armen och han ser sliten ut. Ingen dagis imorgon, månne?

Imorgon ska jag iväg till vårdcentralen för omläggning av picc-linen.

Eftersom jag fick den där vitablodkropps-sprutan så slipper jag åka dit i tid och otid för att ta blodprov.
Enligt doktorn ska mina blodvärden ligga uppe på en bra nivå under mesta delen av perioden och då räckte det tydligen om jag kollar hela blodstatusen dagen innan nästa cellgift.

Svettningarna är kvar och jag svettas varmt och kallt omvartannat, men jag antar om det är allt vad "tax-bett" jag får, så ska jag nog vara tacksam.... eller tax-sam...hihi - jag var tvungen...

Kram på er! A-K

3 kommentarer:

  1. Mohaaa, ett skämt i min smak, Tax-sam! Undrar vad din vänstra stortå har för egenskaper som gör att den klarar sig bättre?

    SvaraRadera
  2. KKK: Hihi, ja inte vet jag. Den högra måste ha levt ett liv i mer synd än den vänstra...

    SvaraRadera
  3. Det är så skönt att läsa din blogg, jag får ju lite förhandsvisning vad jag kan vänta..

    Hur många dagar efter beh höll värken i sig?

    Må gott, du taxamma =)

    Kramar

    SvaraRadera