måndag 30 mars 2009

Trött, men tar nya tag!

Upp som en sol.... Humöret går upp och ned. Idag är det upp.

A har en kompis hemma och de leker "Star Wars". L är i skolan. Jag ligger på soffan och softar lite, med ena örat koncentrerat på teven och det andra på leken däruppe....

Igår städade jag lite och putsade t om lite fönster. Idag känns det skönt att det är gjort.

Imorgon ska jag till jobbet. Det ska bli skönt att komma dit igen och träffa arbetskamraterna; om än bara på fika...

Vi har kollat lite på resor på nätet, men innan vi bokar måste jag dubbelkolla med doktorn, så att jag verkligen kan åka iväg utan problem efter strålningen.. Någon som vet?

Kram på er! A-K

3 kommentarer:

  1. Min doktor sa att jag ska vara försiktig med sol på det strålade området under det första året efter strålning, pga att huden minns eventuella strålskador och är därför mer känslig.
    Jag hade tur, bröstet blev bara lite brunbränt =) och huden lite torr. Smörjde ordentligt varje dag och det gjorde susen. Uppe vid nyckelbenet där man inte har så mycket underhudsfett fick jag mer brännskador men bara så att det var rött och att det flagnade och det kliade enormt, men det gav sig efter några dagar med aloe vera-salva.

    Vi tog det säkra före det osäkra och har precis bokat en Londonweekend, där lär man väl slippa undan eventuella solstrålar ;)
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Skönt att du är lite mer uppåt i dag! Jag var själv lite deppig i går. Skall få min första cytostatika på onsdag (dagen före min födelsedag). Tänkte först skippa födelsedagen helt men sen kändes den helt plötsligt viktigare än vanligt... Tur att de flesta dagarna är bra ännu men då har jag ännu inte fått några biverkningar:-) Fast allergisk reaktion av kontrastmedel i samband med röntgen räknas väl lite ... Skall få insatt piccline i morgon. Är lite nervös för det och för alla kommande blodprov och såklart för hur det kommer att bli med behandlingarna....
    Kram
    Cecilia

    SvaraRadera
  3. Katarina: Ojdå, jaha, ja jag får väl höra vad doktorn säger. Kanske räcker det om jag täcker det strålskadade området med någon kläda av något slag....
    Ha det så trevligt i London! Kram

    Cecilia: Lycka till med både cellgift och piccline-insättning. Hoppas du håller mig uppdaterad! Kram

    SvaraRadera