söndag 15 mars 2009

Jävlaranamma

Det är ett bra ord, tycker jag. Idag har jag hela kroppen full av just "jävlaranamma"!

På onsdag får jag min 4:e cellgiftsbehandling. Det ska bli skönt att börja på den nya cellgiften, så slipper jag oroa mig för hur jag ska må. Då vet jag.

Jag står ut. Jag orkar igenom, hela vägen.

Och när jag har kämpat igenom all cytostatika - alla 6 behandlingarna - då har jag fyra veckor på mig att vila innan operation. Då ska jag njuta. Kanske åker jag och mannen till Ölands djurpark med barnen och sover över några nätter. Bara vi. Promenera, titta på djuren, åka karusell och bara vara. Tid för reparation av såväl kropp som själ.

Åh, vad jag längtar tills efter cellgifterna. Jag orkar stå ut.

Kram på er! A-K

3 kommentarer:

  1. Vi fixar det!!!!

    Kram tillbaka

    SvaraRadera
  2. Klart ni fixar det!!
    Jävlaranamma är bra!

    Jag förstår längtan efter att behandlingen ska vara över, och snart kommer det att vara det. Men på onsdag har du faktiskt klarat av två tredjedelar av behandlingen, Bra jobbat tjejen!
    kram!
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Klart ni orkar. Jag kommer att halla tummarna for att ni far sa lite biverkningar som mojligt. Oavsett biverkningar sa kommer ni sjalvklart att orka! Massa varma kramar fran mig! :)

    SvaraRadera