söndag 25 januari 2009

Tone Bekkestad och två glada ollon!

Jag är fortfarande lite nollställd inför att jag ska tappa håret, men igår tog jag mod till mig och beställde två buffar enligt tips av några kära bröstsystrar.

Mitt hår sitter kvar än! Jag har ont i hårbottnen - ungefär som om jag har haft håret hårt uppsatt och sedan släpper ut det. Inga tussar har lossnat ännu, men jag antar att operation hårtappning har börjat.

Det kommer att kännas konstigt att inte ha hår - att bli ett ollon...

Vissa ser jättefina ut ändå; Demi Moore, Carina Berg och inte minst Malin (hon drabbades av Snoppoga (!) och ser så trendig ut på sin bloggbild).

Min peruk har provats av alla runt omkring mig. Roligast såg nog min pappa ut; han liknade en 70-tals hippie. Sambon, som inte har nåt hår i vanliga fall...skrämde livet ur mig - jag trodde att det var en helt främmande människa.

Sambon och jag har pratat om att gifta oss. När vi var på semester i somras - alltså innan hela cancerhistorian - gick han ner på knä inför mig och mina barn och friade till mig!

Vi har inte satt något datum ännu, men nu efter cancerinvaderingen, så känns det ännu mer angeläget.

Det kan ju dessutom se roligt ut - på bröllopsfotot, menar jag... Två glada ollon!

Jag provade min peruk igår och nu tycker jag mer och mer att jag liknar Tone Bekkestad! Fast en lite kortare och mulligare version och lite mer transa....

Så...."En rikti rikti go´ettermidda´på jer"

Kram A-K

3 kommentarer:

  1. Jag hade också kli i hårbotten.. dessutom smärta.. och båda sakerna försvann så fort jag rakade av mig håret...

    Sen kommer det att klia när håret växer ut... men det är ju bara positivt kli...

    Kram i massor Pys

    SvaraRadera
  2. Håller med Pysan, att det gör ont och som du skrev känns det som om man haft håret uppsatt länge och sedan släpper ner det. Kill och kli hade jag också, som sagt. Och det var lika för mig, när jag rakade det kändes det knappt.

    A-K - tack för dina fina ord om min bild i headern. Som ollonskalle har jag dock mest sett ut som... ja ett ollon...

    Har skitfina stämplar med ollonskalliga bröllopspar, så det kan bli ett fint kort!

    Gillar att du tar dig igenom detta med så mycket humor. Även om man behöver vara ledsen och arg oxå så kommer det att göra allt lättare!

    Varma kramar Malin :)

    SvaraRadera
  3. Även jag hade kli i hårbotten. Sen när håret var borta så rakade jag bort "luddet" och satte strasstenar på skalpen, så jag var ett blingat ollon =)

    Just nu håller jag på att få tillbaka håret och det kliar nästan mer..

    SvaraRadera