torsdag 8 januari 2009

Krystal Carrington...

...från Dynasty - kommer ni ihåg henne?

Just som Krystal i Dynasty, så kände jag mig idag när jag satt mitt emot min egen spegelbild och försökte kränga på mig en alldeles för trång peruk på mitt stora ballonghuvud!

Nä, Krystal hade kanske inte ett ballonghuvud, men hennes hår såg ut att bestå av två olika peruker; en stor luggperuk och så en rak nackperuk. Så såg jag ut!

- Åh, sa den förskräckta perukutproverskan och höll ofrivillligt handen för munnen, som för att hindra sig själv från att skrika eller skratta! Vi kanske ska titta i katalogen istället och så provar vi ut en när du blivit av med lite hår först.... (...och en del av ballonghuvudet...tänkte hon säkert..)

Jag tittade förnärmat igenom katalogen (och tittade upp emellanåt för att se att kvinnan i perukaffären inte hämtade sina andra kollegor och stod och pekade och skrattade åt kvinnan med Krystal-frisyren och ballonghuvudet, dvs mig...) och valde ut 2 stycken peruker med lite längre page-klippning. Beställde med lite olika slingor - vill ju inte att det ska se ut som Barbie-hår!

Så om några dagar, så kontaktar den stackars kvinnan i perukaffären mig igen och så får jag se vad det är jag har beställt.

Vilken konstig värld man har hamnat i!

Jag sov hela natten förresten! Hoppas att jag lyckas med det i natt oxå.

Imorgon är det fredag och så är det bara helgen kvar innan måndagens CT-röntgen!
Får ofrivillig kräk-känsla bara jag tänker på det....

Nä, dags för grönt te och stoppa huvudet i sanden!

3 kommentarer:

  1. Jag känner dig inte men jag tänker på dig. Du är modig! Jag får rannsaka mig själv en hel del gånger när jag läser din blogg.
    På något vis så känns ens egna "bekymmer" inte längre som "bekymmer" ... Att jag får gå upp 04:30 med min son varje morgon är en välsignelse, inte ett problem. Jag har ändrat mitt sätt att se på saker efter att ha läst vad du skriver. Jag trodde jag redan hade gjort det efter min egen pappas cancerdiagnos, som för tillfället är borta men återfall har han haft innan så man vet aldrig, men man behöver i bland få en knäpp på näsan. Man ska njuta av nuet. för man vet aldrig hur morgondagen ser ut. Varför gör vi inte alla det?
    Du är en kämpe, modig som få och jag följer din kamp, som du kommer att vinna!!!

    Jag tänker på dig! Kämpa på .... du klarar detta!

    Styrkekramar skickas från mig till dig!

    SvaraRadera
  2. Super att du skriver av dig och du skriver bra dessutom! Må du få sova i natt med, styrkekramar Malin

    SvaraRadera
  3. Tack Milla och Malin!
    Styrkekramar behövs och jag samlar dem inför morgondagens CT-röntgen!
    Tänk på mig vid 12-snåret och håll tummarna.... =) Kram på er!

    SvaraRadera