fredag 30 januari 2009

Fan, nu rasar håret!

Jag sitter här med en stooooor tuss av mitt hår - i handen!

När jag drar handen genom håret ramlar det, hårstrå för hårstrå. Det känns ungefär som om jag har tryckt ut en massa tuber Veet över håret - hårsäckarna släpper liksom.

Det känns jävligt - och så verkligt. Jag har cancer och är snart offentligt cancersjuk.

Tårarna ramlar oxå, i takt med hårstråna. Jag trodde att jag var förberedd, men det var jag nog inte. Mitt hår!

Okej, nackdelar finns det i massor, men fördelar då?

- Håret i armhålorna ramlar också av. Tjoho!
- Könshåret. Japp!
- Håret på benen. Minne blott!

Shit - jag kommer att vara snabb i duschen! In och tvåla kroppen och sen ut igen! Inget rakande, what so ever!

Men idag är ändå en ledsen dag.

Jag ska ge mig själv en dag extra med mitt hår - imorgon rakar jag av det.

Kram från ledsen A-K

7 kommentarer:

  1. Visst är det läskigt! :( Jag förstår PRECIS vad du känner och oj, vad jag känner med dig just nu. Låt tårarna rinna, tror att de oxå symboliserar massa sorg över själva snoppogan. Det blir liksom riktigt verkligt när håret rasar.

    Något jag också vet är att det blir bättre!
    Styrkekramar Malin

    SvaraRadera
  2. Vad jag sörjer med dig! Är själv snart där o jag ser INTE fram emot det.. Vi kommer igen till hösten med tjockt, lockigt o rejält hårsvall, värt att avundas! Det som är synd är ju bara att det tar en evighet att få långt igen..
    Ha en fin dag, bara du o ditt hår.
    Varma kramar Monne

    SvaraRadera
  3. Hej!Jag läser din blogg då och då och känner att jag lika gärna kan ge mig tillkänna...
    Du får gärna läsa min och ikväll har jag lagt upp en bild till dig!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Vilka flashbacks man får nu...

    Ett par saker till..
    - du behöver inte göra någon fin frissa innan du går på stan..
    - du får inga löss
    - Mjäll är obefintlig

    Dessutom kommer du att få så mycket bättre hårkvalitet...

    Kram Pys

    SvaraRadera
  5. Tack för din fina kommentar. Lova dock att inte tänka på att göra mig glad - din uppgift nu är att vara så "egoistisk" du kan och ta hand om dig själv. Sug i dig all peppning du kan få. Snart en dag är du frisk och kan ge vidare till någon annan som behöver det! Visst låter det sunt?! Kram Malin :)

    SvaraRadera
  6. Skickar en stor lång kram till dig! Den är jättepraktisk, kan användas hur många gånger som helst! Du kan välja tillval armsvett eller favoritparfym, om den ska vara kall eller varm och om det ska vara en stilla kram eller en sån där man liksom skakas lite....
    Skönt att du har cybervänner som haft samma erfarenheter.. svårt för oss andra att förstå. Riktigt...

    SvaraRadera
  7. Hej A-K!
    Ville bara skicka en hälsning och säga att jag känner med dig. För mig var det en lättnad när jag rakade av det får då fick jag kontrollen igen. Styrkekramar från vintersolsken

    SvaraRadera