onsdag 21 januari 2009

Babsan?

Jo, här bredvid mig hänger en peruk lite nonchalant på ett perukstativ.

Lite Babsan över det hela - inte över peruken, men över hela grejen liksom.

Idag satt jag på en stol med en nylonstrumpa över håret och provade peruker! Hihi, det var tragiskt och roligt på samma gång.

Jag har klippt av mig mitt lååååånga hår! Nere på golvet låg en hel hund av hår och iväg gick jag med håret ner till axlarna istället. Jag får ta det i etapper liksom... Dessutom blev jag nog av med ett kilo eller två....

Min peruk är inte alls lik Babsans. Det är en page-grej med ljusa och mörka slingor och så snedlugg. Den var faktiskt jättefin och jag kände mig inte alls som en transa när jag provade den.

Huvudvärk och smakbortfall har jag nu. Det måste ju vara en cellgifts-grej, va?
Jag gjorde varm choklad till L, men det visade sig att i min mun var det salt och vatten! Inte så gott, men kanske bra viktmässigt!

Imorgon går jag alltså in i min infektionskänsliga period, som varar ungefär en vecka. Lagom till den - ja nästan som att ställa klockan efter den - har A fått feber och halsont!

Jag klarar inte av att putta bort lilla A:s febriga och mammiga händer och hänvisa honom till pappa. Istället får jag göra det nästbästa...nämligen tvätta mig stup i kvarten med handsprit!

Imorgon är det blodprovstagning och spolning av picc-line på vårdcentralen.

Kram på er!

A-K

1 kommentar:

  1. Ja, huvudvärk och smakförändringar är absolut cellgiftsgrejer. Själv åt jag nachos som smakade sött...

    Min lille sexåring hade halsfluss under en av mina infektionskänsliga perioder men jag klarade mig trots kramar och knäsittande, men vi hade pussförbud..

    Kram

    SvaraRadera