onsdag 7 januari 2009

Peruk - ett Kojac-moment?

Jaha, idag har jag beställt tid för peruk-utprovning.

Efter onsdag så tar det tydligen 2-3 veckor innan håret ramlar av! Det känns verkligen främmande och märkligt.

En snygg peruk ska jag ha.
A tyckte att jag kunde ha en lila, men jag håller nog med resten av familjen som tycker att jag ska ha en peruk som är så lik det hår jag har nu som möjligt. Kanske lite glansigare och finare; man kan lika bra ta i lite när man väl håller på!

A tycker att man skulle ta ut sjukdomen ur min kropp och fisa på den.
Jag kan inte annat än hålla med! Jag skulle oxå fisa på den - om jag kunde.

Idag är en mycket bättre dag än igår. Jag har ringt en massa telefonsamtal; till dagis, perukmakare, jobbet och till röntgenavdelningen. Och så har jag gått en lång promenad med syrran.

Jag ringde röntgen för att se om jag kunde få en återbudstid, men se där fick jag fikon! Med alla de här röda dagarna så är de rejält back, så det blir väl att bita i det sura jävla äpplet och vänta tills måndag.

Jag passade på att fråga om röntgen när jag ändå ringde dit. Jag ska tydligen genomgå en CT thorax buk. Och då ser de väl lever, mjälte, lungor, tarmar och så allt annat moj man har i magen!

2 kommentarer:

  1. Hej, jag har ramlat inom din blogg genom en annan blogg, men vill gärna fortsätta följa din resa mot ett självklart mål: den dagen där du segrat över elakingen som kommit på ovälkommet besök, dock bara på besök i din kropp.

    Du går självklart segrande ur denna närkamp med elakingen. Det finns inget annat alternativ.

    Så rensa din hjärna på allt negativt och självklart får du alternativ 1 som besked den 14.de. Hör du det!!!!!

    Kram Mona

    SvaraRadera
  2. Tack Mona!
    Jag hoppas att du har rätt! Kram på dig!

    SvaraRadera