tisdag 3 februari 2009

Vantarna på och spolning med varmt vatten....

..... sen gick blodprovet som en dans. Blodet rann lite sakta, men det gick ändå.

Jag åkte in på jobbet också ett par timmar. Det var jätteroligt att dyka ner i högarna och trevligt att fika med arbetskamraterna.

Ju fler jag visar mitt hårlösa jag för, desto bättre mår jag, konstigt nog. Jag inbillar mig att det blir lättare ju mer jag är ute bland folk.

Imorgon ska jag få cellgiftsbehandling nummer 2 och sen, om det blir som förra gången, har jag nog 3 dagar då jag är trött och illamående framför mig.

Innan jag åker iväg imorgon, ska jag få i mig 16 kortisontabletter. För illamåendet, antar jag.
Så det ska jag inte glömma.

Ska bli skönt att få picc-linen omlagd och be dem byta plast. En bröstsyster tipsade mig om att det kan vara plasten som jag reagerar på. Jag är så glad att jag har en massa av er "erfarna" runt mig som kan tipsa om grejor.

Mina föräldrar har varit här en stund idag för att inspektera flinten. De försäkrade mig på "föräldra-vis" att jag var så söt även utan hår. Tänk, så skönt med föräldrar. Man kan se ut som fan, men de bedyrar ändå att man är fin!

Kram på er! A-K

3 kommentarer:

  1. Lycka till i morgon, hoppas på få dagar som blir risiga! Stor varm kram :)

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Nu ska vi se om otekniska tanten klarar av att lägga in en kommentar idag... Hoppas allt går bra för dig i morgon. Jag fick börja redan dagen innan mina förgiftningar med 32 kortisontabletter, så jag var minst sagt speedad när det väl var dags för behandling. Kom ihåg att ta det lugnt och ta en dag i taget!
    Kram Ingela (Busan)

    SvaraRadera