fredag 20 februari 2009

Väntar på blodprovssvar.....

Nu har jag varit på blodprovstagning på Vårdcentralen.

Det verkar som om pensionärerna har mer överseende när man traskar förbi med en sjal runt huvudet - ingen försökte tackla mig med rollatorn i allafall....

Nu väntar jag och så ska jag ringa in till onkologen i eftermiddag och få besked vad jag ska göra härnäst.

Penicillinen heter Tavanic och en ask innehåller bara 7 tabletter - dunderkur? Man ska ta en tablett om dagen, så nu är jag uppe i 3, så får vi se om det hjälper upp värdena lite.

Jag mår fortfarande bra och känner mig pigg. Innan jag ringer ska jag ta mig ut i snön och slira mig runt på en promenad.

Sambon ska köra iväg och hämta barnen - som har sportlovat sig hos farmor ett par dagar - och jag ska passa på att städa. Jag har sagt det förr och säger det igen - Var fan kommer all smuts ifrån??

Men jag ska inte klaga. Jag tillhör ju de störda människorna som faktiskt tycker att det är roligt att städa.... Jag vet, helt sjukt.... det med.

Ikväll är det Let´s dance och Carl-Jan är tydligen magsjuk! Det kan sluta hur som helst och jag ska sitta förberedd iförd mysbyxor och en stoooor skål med popcorn!

Carl-Jan for president!

Kram på er! A-K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar