onsdag 18 februari 2009

Ingen tror på Johnny för han ljuuuuuuger....

Min kropp är Johnny - och han ljuger!

Igår var jag iväg och handlade kläder. Mitt bland en massa hostande och nysande människor.
Jag vägrade. Jag vägrade att hålla mig inne när jag var pigg och kände mig bra.

På kvällen körde vi hem till ett par kompisar och drack en kopp kaffe.

Imorse kände jag mig fortfarande pigg och vi var hemma hos mina föräldrar och hälsade på.

Allt kändes som vanligt. Som förr liksom - och mamma sade att jag såg så pigg och fräsch ut.

På kvällen ringde de från onkologen och sa att mina prover var lågt nere. Mina vita blodkroppar låg på 0,36 och ska tydligen ligga över 1,5, så jag fick pallra mig ner till apoteket och hämta antibiotika!

Nu ska jag ta penicillin till på fredag då jag ska in på extra provtagning, så får vi se vad det visar för resultat.

Om jag får feber, ont när jag kissar eller ont i halsen så ska jag ringa in till onkologen. Då får jag tydligen antibiotika i blodet.

Tydligen mår min kropp inte så bra som den låtsas - min kropp heter Johnny. Och han ljuger!

Tusan oxå - tillbaks i karantän!

Kram på er! A-K

5 kommentarer:

  1. Trots allt jag läser förstår jag ibland inte ändå. Svårt det här med den vidriga invaderingen. Svårt att förstå att det är din. Tråkigt!

    SvaraRadera
  2. Ja, det är tungt och trist men tänk som så att det faktiskt bara är under en pytteperiod av ditt liv!

    Hoppas du slipper nån sjuka och ta hand om dig!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Hej
    Hittade din blogg idag. Jättebra! Jag känner igen mig i mycket av det du skriver!
    Jag fick oxå cancer besked i november och går nu på cellgift medan livet rullar på med 2 barn. Kommer att kika in här igen!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Det där är ju så tråkigt. När man KAN gå ut då vill/orkar man inte, och när man orkar/vill då BÖR man nte. Det är lite som Emil och sockerdrickan.
    Själv var jag halvförsiktig. Pussade inte på snoriga barn eller åkte t-bana, men buss och matbutik gick bra. Och jag klarade mig, trots att ena bonusbarnet hade halsfluss mitt under pågående behandling.
    Men visst är det lite konstigt att man mår prima när värdena är nere på nästan obefintligt.

    kram på dig

    ps. nu blev jag sugen på att lyssna på Wilmer X också... =)

    SvaraRadera
  5. Bättre att stanna i karantänen än att bli isolerad på sjukhus...

    Vet av erfarenhet...

    Strutsar fortfarande..

    Kram Pys

    SvaraRadera