måndag 2 februari 2009

Det kunde varit värre

Jag har börjat vänja mig nu.

Visst sätter jag morgondrägglet i halsen varje morgon när jag möter min spegelbild, men lika snabbt inser jag att det inte är ett skalligt spöke i spegeln utan bara jag.

Och om jag ska vara ärlig, så ser jag ganska okej ut med buff runt huvudet - i allafall när jag har sminkat mig. Det kunde varit värre. Faktiskt.

Barnen har nog också vant sig och vill faktiskt att jag ska följa med om vi ska någonstans. Det måste ju vara positivt, eller hur?

Imorgon ska jag till vårdcentralen för blodprovstagning. Ännu en match mot pensionärerna.

Sen ska jag iväg till jobbet i någon timme - för att fika och bläddra i lite papper...

På onsdag är det cellgiftsbehandling nr 2 och jag räknas inte längre som nybörjare. Ett steg längre mot hösten. Skönt.

Tack alla ni för fina kommentarer! Det är inte alltid att jag kommenterar tillbaka, men jag uppskattar era ord jättemycket.

Picc-linen kliar och de röda utslagen är kvar. Ska fråga om dem på onsdag.

På onsdag ska jag också träffa doktorn. Bl a ska jag fråga om vilken cellgift jag får.
Det verkar som om alla andra vet vad deras cellgift heter och jag vill verka lika insatt som dom.....så det så.
Min egen gissning är FEC - heter det så? Doktorn babblade om en massa olika bokstavskombinationer och jag tror att han skrev sådär...

Mår okej idag. Ja, faktiskt - det känns okej. Dessutom har jag nog gått ner nåt kilo nu när håret är borta.... Man får ta vara på det positiva!

Kram på er! A-K

1 kommentar:

  1. Det låter absolut bra att barnen vill att du ska hänga med på saker. Mina bonusar var likadana, och om jag någon gång var kinkig och tyckte jag såg konstig ut skallig så sa alltid lillgrabben (6 år) att jag inte alls var ful, bara fin.

    Min piccline och området runt kliade lite och jag fick som små röda utslag, men då bytte de plast, för de verkade ha koll på att en del var känsliga för den första plasten jag fick, så fråga om de inte har en annan sort.

    kram på dig

    SvaraRadera