fredag 13 februari 2009

Hjärnspöken?

Tumören i bröstet är numera "bara" 3,5 cm och när jag tvingar mig själv att känna på den, så kan jag verkligen förstå hur jag har kunnat missa den i alla dessa påstådda år.

Om jag jämför med högra bröstets "innehåll", så känns de ungefär likadana. Visst, tumören i vänstra bröstet är lite större, men annars tycker jag att det är lika knöligt i högra bröstet.

Nu börjar jag oroa mig för att det kanske är cancer i det andra bröstet oxå?! Men, i såfall borde de väl kunna se något på mammografin - det högra bröstet är ju också mammografierat (finns det ordet?).

Men, så tänkte jag: (läs: en väninna påpekade....) Jag har ju gjort en CT-röntgen på thorax och buk och doktorn sa ju att tumören i vänstra bröstet och i armhålan hade synts på röntgen... Då borde ju oxå den "hjärnspökande upphittade tumören" i det högra synts om den hade funnits?? Eller?

Hm, jag får nog inte tyst på hjärnspökena om jag inte frågar doktorn om det nästa gång jag träffar honom. Kanske kan han i allafall känna??

Idag är en "frisk" dag. Jag har t o m kunnat städat undan dammråttorna under sängen och jagat bort bacillerna på toaletterna....

Snart ska jag ta A med ut och möta stora sonen när han ska hem från skolan.
Lite frisk luft har ju ingen dött av...

Och ikväll är det Let´s dance! Barnen och jag är stora fans av Carl-Jan! Inte för att han dansar så bra - bevisligen - utan för att jag gillar honom och barnen tycker han ser rolig ut när han klappar i takt med dansen....
Sambon klappar inte i takt med Let´s dance - han skakar på huvudet mest och käkar popcorn.

Kram på er! A-K

2 kommentarer:

  1. Näää, Carl-Jan ger mig trådar, vill att han ska åka ut ju! Tycker de ska ha någon sorts taktkänsla i alla fall...

    När det gäller knöligt bröst, tänk på att bröst alltid är lite knöliga plus att de blir extra knöliga vid ägglossning. Men jag ahr oroat mig som du och det är skönt att få bekräftat från läkare att det är lugnt.

    Hoppas du har haft en fin hjärtans dag - en fin helg!
    Kramar Malin :)

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Det känns som om du har massa energi, underbart!
    Jag gjorde även en magnetröntgen över bara brösten (aj vad ont det gjorde)för att verkligen vara säker på att det inte finns det minsta början till tumör i det "friska" bröstet. Tror att den ser verkligen allt. Doktorn sa att den har tom tendens att se för mycket. Om du är orolig kanske du kan göra en sådan röntgen?
    Du kan ju alltid fråga :-)
    Ha en bra vecka!

    Katrin

    SvaraRadera