tisdag 24 februari 2009

Tjohooo - cellgifter imorgon!

Johodå, mina neutrofila hade stigit till anmärkningsvärda 1,6! Hurra!

Totalt vita blodkroppar: 4,9 - det låter bra och mycket.

Neutrofila: 1,6

Hb: 126

Jag tycker att det låter som en kärnfrisk kropp, men jag är ju lekman såklart .... =)

Cellgifter imorgon alltså och när jag steppar ut från onkologen så har jag genomgått hälften av mina cytostatika-behandlingar. Det får man väl säga är en milstolpe, va?

Igår gjorde jag och barnen en egen sammansatt komposition av "10 små indianer".

Vi höll handen för munnen och den andra handen som en tänkt fjäder på huvudet. Sen sjöng vi och satt som skräddare (eller i vårt fall - indianer) runt en tänkt lägereld när plötsligt björnen (!) (moahhhahhha) dök upp. Det var svårt, för att inte säga omöjligt, att hålla sig för skratt när 10 små indianer (eller som i vårt fall - tre) sprang allt vad de kunde för att undgå den ilskna björnens käftar samtidigt som de höll för munnen och vajade med handen som en fjäder.....

Jag antar, såhär i efterhand att det var en "in the moment-grej" och att det kanske inte låter så fantastiskt när man berättar det, men herreguuuuuud vad jag skrattade!

Det är fantastiskt att ha barn!
Och tack Monne, din Ökande-vitablodkroppar-kram hjälpte!
Kram A-K

2 kommentarer:

  1. Skrev ett inlägg till dig igår men det hängde sig när jag skulle skriva in ordkontrollen... det hänger sig faktiskt ganska ofta. Hur som helst så ville jag ju skicka styrkekramar och hopp om att du får må bra denna gång. Ett grattis också till att hälften är gjort nu - så skönt! Malin

    SvaraRadera
  2. Hej! Försökte kommentera här i veckan men då gick det inte...konstigt! Grattis till värdena! Vet precis hur det är med de där neutrofila! Mina gick inte ens att mäta... och jag blev inlagd förstås! Men de var uppe i det normala tills det var dags för behandling igen, som tur var. Lycka till!

    SvaraRadera