onsdag 22 april 2009

Ryggvärk

Taxotere som spökar - hoppas jag....

Jag har ont i ryggen, har början till någon inflammation i ögonen och är så jävla trött.

Torra händer och fötter - trots att jag smörjer som tusan.

Det är så jäkla skönt att jag ska på sista cellgiften om en vecka! Sen är det över och jag kan börja leva igen.... Även om jag ska gå igenom operation och strålning också förstås....

Mitt ulliga hårfjun har börjat göra ont, så jag antar att det kommer att ramla av? Men jag har varit så glad över den tid som det har växt, har schamponerat noga och tagit väl hand om fjunen. Det har varit som en försmak på att håret faktiskt kommer tillbaka!

Under ett lager av cellgift finns det där - slumrande - och bara väntar på att växa sig långt och fint. Det känns bra.

Jag längtar efter MIG. Mitt gamla jag. Hoppas att JAG tittar fram när hela den här skiten är över!

Idag har jag varit och fikat på jobbet. Jag har kopierat mitt sjukintyg - har blivit sjukskriven till och med augusti och sedan ska jag börja arbetsträna. Det känns skönt att ha ett datum då mitt liv börjar igen.

Sen fick jag sjukersättning från Alecta. Tydligen ersätter de mig med 10 % av lönen efter 90 dagars sjukskrivning. Det är ju jättebra! Alltid välkommet med extra pengar!

Kram på er! A-K

7 kommentarer:

  1. Hej! Oj vad jag känner igen mig. Fingrarna är alldeles fnasiga och onda och ryggen har ju krånglat ett tag nu. :( Det ömmar lite i min hårbotten också men jag tog det som en reaktion på att det kommer så mycket hår på en gång. Vill verkligen inte tappa det igen, ska på två bröllop i maj/juni och tänkte då att jag kunde färga det lite så att jag ser lite piffigare ut. Använder inte peruken längre o är trött på buffen. Längtar till jag återigen också är JAG och förhoppningsvis lite ödmjukare och mer positiv och mindre stressad efter denna cancerresa. Varma styrkekramar! Imorgon får jag min sista taxotere.

    SvaraRadera
  2. Hälsningen var från Fia om jag glömde skriva det! :)

    SvaraRadera
  3. Du kommer tillbaka. Operationen är inte lika jobbig som cytostatikabehandlingen. Det kommer ett bra liv igen. Vi skall bara igenom det och du är snart igenom det värsta. Stor kram från Cecilia som nu mår rätt bra igen efter EC nr 2

    SvaraRadera
  4. Ditt liv vännen blir aldrig vad det varit...

    Du har genomgått något som inte många gör.. men du går ut det som en mycket rik människa.. inte i förmögenhet... inte i silver eller guld...

    Utan i ödmjukhet.. empati.. medmänsklighet.. trygghet.. tiden.. glädje över de små sakerna...

    Du är så ofantligt mycket rikare.. än du var innan du gick in genom den där dörren med din knöljävel...

    Kram i massor Pysis

    SvaraRadera
  5. Vet du vad? Konstigt nog har DU funnits kvar hela tiden...! Du har funnits för oss alla precis som alltid. Du har dessutom tagit mer tid till dig själv, som jag vet att jag efterlyst att du borde gjort för länge sen! Vi har haft samma djupa och bra diskussioner som alltid, ibland om cancer men ofta som innan; om barnuppfostran, killarnas skitjobb...ja, som vanligt alltså.
    Även om du inte har samma ork med barnen alltid så är det precis som vanligt när jag kommer hem till er nån morgon, du springer runt och fixar och du och barnen sjunger gamla pinsamma låtar Ungarna är lika tossiga som du!!) - precis som innan...
    Du är nog inte van vid att stå tillbaka ibland, få hjälp då och då och tvingas ta hand om dig själv så mycket som nu.
    Men DU finns där ska du veta, det känner vi alla och förundras över varje dag.
    Å du, ditt hår kommer tillbaka. Fort verkar det växa så snart har du en hel ullig baby-kaluffs!
    Kram på dig och vi ses snart!
    Syrran

    SvaraRadera
  6. Fia: Lycka till med sista Taxotere! Fira, fira - blås i partytutan! Kram

    Cecilia: Vad skönt att du mår bra efter andra EC:n. Tack för peppning! Kram

    Pysan: Tack, vännen! Kram

    Syrran: Åh, syrran. Jag blir helt rörd! Torkar tårarna. Tack för fina ord - och tack för att du finns! Du betyder jättemycket för mig! Kram tillbaka

    SvaraRadera
  7. Hej "syster"!
    Har gått igenom ungefär samma skit som du, även cytostatika behandling med bla. Taxotere. Men nu är jag på G igen. Imorgon ska jag åka på rehabilitering till Lydiagården i Höör.
    Jag önskar dig lycka till och på återseende.
    Hälsning Linda

    SvaraRadera