onsdag 15 april 2009

Om vardag

Solen lyser på skitiga fönster och bildar rutmönster i golvet i köket. Det luktar nyskurat golv och kaffedoft.

Dörren öppnas och in kommer äldsta sonen och slänger sin skolväska på tvättmaskinen.

Syrran är här och vi dricker kaffe och pratar. L äter mackor och dricker mjölk och springer sen ut i trädgården och sparkar fotboll.

Vi skrattar och pratar. Sonen tittar in emellanåt och sträcker armarna upp i segergest.

Jag hämtar A på dagis. Han och en kompis samlar arga skogsmyror i en balja under skratt och stoj. De har kepsar båda två och ser så friska och kavata ut att jag blir full i skratt.

Sambon ringer och hör vad vi ska äta till middag.

Det är vår och det är vardag. Idag finns ingen cancer.

10 kommentarer:

  1. Får jag köpa lite av din inställning? För ett bra pris!?

    SvaraRadera
  2. Jag har ännu inte gratulerat till att din tumör försvunnit men jag gör det nu! Grattis, det är verkligen en god nyhet!!!!Det måste ge dig kraft att kämpa vidare och jag hoppas att du orkar att gå ut i våren och andas in den och njuta av den innan nästa behandling. Varje gång jag hör Sarah Dawn Finers refräng "I'm moving on, and I'm gonna get stronger now..." så tänker jag på dig och andra som fightas mot saker de blivit drabbade av. Vårsolskramar!

    SvaraRadera
  3. KKK: Hihi, jag tycker att du har en bra egen inställning redan!
    Kram

    Sis: Tack, ja jag är jätteglad! Vad kul att jag har en låt! Oj, nu kommer jag oxå att tänka på mig - man blir egoistisk av en sån här sjuka...
    Jag har Pinks "Rockstar" som jävlaranamma-låt. Det är en bra arg och energirik låt! Vårsolskramar till dig oxå - och alla dina nyinköpta blommor. Jag vill oxå ha gröna fingrar!

    SvaraRadera
  4. Underbara vardag!
    Snacka om att batterier laddas, även mina, bara av att läsa om din dag.

    Vår-kramar Monne

    SvaraRadera
  5. Du är bara BÄST! Det är starkt och tufft att åtminstone försöka koppla bort cancern lite emellanåt.
    Ibland blir man inte friskare än man gör sig, så är det bara.
    Ta smärtorna, jävligheten och allt det jobbiga när det kommer - OM det kommer.

    Stor vårkram! // Titti

    SvaraRadera
  6. Monne: Ja, man måste ta vara på de bra dagarna! Hoppas att det är bättre med dig nu? Kram

    Titti: Precis! Man måste leva i nuet och njuta när det är läge för njutning! Tack och kram tillbaka!

    SvaraRadera
  7. Japp, mycket bättre!

    Är idag ute i trädgården o pysslar för första gången. Krattar o fixar o försöker få till en uteplats för rekreation..

    Hoppas du oxå har en bra dag,

    Kram

    SvaraRadera
  8. Mår bra.. törstig......

    Kram Pys

    SvaraRadera
  9. Jisses förlåt A-K. Insåg nu att jag inte har tackat dig för dina emormt fina ord till mig. Tack tack tack, jag blev så himla glad att jag fick en tår i ögonvrån.

    Du stärker mig!

    Och det är ju otroligt att du har den förmågan trots att du får cytobehandling etc.

    Så tack igen!

    Ha en fin helg
    Kramar :)

    SvaraRadera
  10. Härlig vardagsattityd!

    Gripande bloggläsnning! Du e så stark!! Starkare än du tror!

    SvaraRadera