tisdag 5 maj 2009

Rapport

Nu har jag haft feber ett par dagar och käkat penicillin.

Jag tog blodprover i måndags och det visade sig att jag har lite för låga vita blodkroppar, så jag fick dubbla dosen penicillin. Jag har varit feberfri idag, men för en stund sedan hade jag 37,7 - räknas det som feber?

Imorgon ska jag ta nya blodprover - leukocyter, trombocyter, neutrofila, hb och så även en snabbsänka för att se om min infektion är bakteriell eller inte...

Febern hör inte till cellgifterna utan är en infektion av något slag. Eftersom jag hade låga vita blodkroppar, så fick jag ta penicillin så att inte infektionen skulle utveckla sig till lunginflammation eller något sånt.

Förutom feber-grejen så känner jag mig oförskämt bra. Ont i ryggen, bröstkorgen och nacken förstås, men inte på långa vägar som förra cellgifts-omgången.

Håll tummarna för bra blodvärde imorgon!

Kram på er! A-K

2 kommentarer:

  1. Usch, stackars dig! Är du hemma? När jag mådde som du, för ca en månad sedan blev jag inlagd och isolerad! Antibiotikadropp var 6 timme i en vecka! Lunginflammation!
    Nu är jag så himla rädd för att dra på mig något nytt så jag är i det närmsta folkskygg ha ha!
    Hoppas du snart mår bättre!
    KRAM Kamilla

    SvaraRadera
  2. Hålller tummarna för fina värden!

    Jag har haft 2 dagar med sängläge. Helt otrolig orkeslöshet som drabbat mig men idag känns det lite bättre. Jag fick ont i hals/öra oxå o tänkte på dig.. men det verkar som att det oxå vänt.

    Idag väntar besök på geriatriska kliniken, ska mäta bentätheten eftersom jag ätit så mycket kortison..

    Då jag jobbade i vården var allt över 37,5 feber..

    Må gott!

    Kram Monne

    SvaraRadera