måndag 25 maj 2009

Operation imorgon....

Ja, jag skulle ljuga om jag skrev att jag inte var nervös!

Inte nervös för själva operationen - jag ska ju bara ligga där - men nervös för det onda efteråt, dränage-slangar och min reaktion när bröstet är borta.

Okej, jag har inget val. Jag vill ju leva, liksom. Ett bröst är bara ett bröst. Det är ju lätt att tycka och säga, men det värsta är ju att nu är det ju MITT bröst det handlar om.

HYLLNING TILL MITT VÄNSTRA BRÖST

Du har ammat båda mina barn i åtta månader och det har alltid gått att lita på dig. Mjölk fullkomligen sprutade ur dig och mättade otåliga bebisar.

Med åren och efter amningen måste jag ju medge att du säckade ihop en aning och gravitationen har börjat ta ut sin rätt.... och visserligen är du litet - bara futtiga kupa B - och jag har många gånger pratat om att förstora både dig och syrran bredvid, men det har liksom inte riktigt blivit av. Med den där långa meningen vill jag ändå säga att jag trots allt sörjer en aning över att du ska lämna min kropp.

Om ett par år, så kanske du återuppstår i en ny, större och förhoppningsvis fastare skepnad (!)och kanske syrran din får en ansiktslyftning och lite implantat.....??

Tack för den här tiden!


Kram på er! A-K

7 kommentarer:

  1. Åh, jag förstår din oro inför operationen även om jag inte har tagit bort hela bröstet. När de rensade min armhåla fick jag ligga kvar med dränage och det var mindre äckligt än väntat. Det kommer att gå bra!

    Vilken fin hyllning!

    Ska tänka på dig i morgon, massor!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Önskar dig allt positivt imorgon! Lycka kändes fel att skriva för jag förstår att det är det sista du känner just nu! Ett bröst är viktigt både för det ena och det andra. Men precis som du skriver så är själva livet viktigare! Om några år har du två tjusiga "boobies" :-)
    Tänker oxå på dig imorgon!
    kram K

    SvaraRadera
  3. Det finns mycket man kan säga när man bara står bredvid och tittar på, typ "asch, det är ju bara ett bröst" och "det viktiga är att du blir frisk" etc, men det är helt omöjligt för mig att sätta mig in i hur det känns för dig.
    Det låter dock som om du förlikat dig med (det nödvändiga) beslutet, din hyllning till ditt vänstra bröst var jättefin (det har fyllt sin viktigaste funktion redan!) och du låter stark! Det tror jag på!
    Kram och lycka till imorgon!

    SvaraRadera
  4. LYCKA TILL IDAG GUMSAN!! Kramar från Linda

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Hoppas att din operation har gått bra, ser att det var igår så du ligger nog på sjukhuset nu. Läskigt att gå igenom, antar jag, men superskönt att det är gjort?

    Jag själv är på min näst sista Taxotere-kur och väntar på operation i juli, vänster bröst + en del lymfkörtlar. Ser inte fram emot att vara nyopererad när det är som varmast! Fick en del bra info inför operation av att läsa dina blogginlägg.

    SvaraRadera
  6. Hoppas operationen har gått bra! Jag tog bort mitt vänstra bröst förra veckan (jag fick dock rekonstruktion på en gång). Hoppas du snart är på benen och skriver här igen ! Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas din operation har gått bra och att du är på benen snart !
    Jag själv är nyopererade sedan en vecka tillbaka. Borttag av hela vänster bröst men jag fick en rekonstruktion på en gång. Det har gått över all förväntan fast det är klart att man har ont efter en operation.Kram

    SvaraRadera