tisdag 12 maj 2009

Dagarna rullar på

.... och jag med dem...

Herregud, när jag är igenom detta helt så måste jag ta tag i min vikt!!!!! Jag är rund som en fotboll i huvudet - och är man då, som jag, dessutom nästan skallig, så är det inte så smickrande.

Annars mår jag rätt så okej. Energin har kommit tillbaka. Jag har städat - en våning igår och en idag. Visserligen är jag dödstrött på kvällarna, men innan orkade jag bara tänka att jag skulle städa och så slutade energin där.....

Jag blir så mycket gladare när jag får städa. (Jag vet, det är en störning av nåt slag, men jag älskar att städa....).

Imorgon ska jag till kirurgen för ett "inför operation-samtal" - vad nu det innebär.

Jag tänkte att jag skulle fråga lite om hur länge jag måste ligga kvar på sjukhuset efter operationen och hur länge jag måste ha dränage. Sen undrar jag naturligtvis om själva operationen och om situationen tillåter, så kanske jag t om ska bry mig om var "förrädaren", dvs bröstet, hamnar när det inte får vara på min kropp längre....

Nu är picc-line-armen nästan helt läkt. Lite spår fortfarande av de allergiska utslagen med läderhud som följd och en hård liten kula där ingångshålet var, men annars så har det läkt fint.

Det är så skönt att duscha utan Ica-påse och isoleringstejp över armen!

På lördag till söndag ska Kärleken (ja, det namnet snodde jag rakt av, Malin....) och jag på SPA!
De små yrväderna lämnar vi till farmor redan på fredag. Det innebär att här hemma är yrväders-fritt även på fredag-kväll. Så det blir en låååååång sovmorgon innan vi packar oss iväg till spa:et! Det ska bli så skönt att komma iväg och bara vara - sambo och sambo, liksom.

Kram på er! A-K

10 kommentarer:

  1. Hej gumsan! Det var så lite... Man behöver stöttning när man går igenom cancerbehandling. Vet ju hur jobbigt det är... Önskar dej all lycka!! Var bodde du o hur gamla är yrvädren?? Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Hej A-K

    Du verkar vara rättså pigg fast din feber och allt skit runt omkring,, du verkar vara en tapper tjej..
    Ni gör rätt i att åka på SPA, det är du mer än guld värd...

    Kramar till superkvinnan från
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Såå skönt för dig att du kommit så långt och att du känner dig piggare! Skönt också att bli av med "slangen i armen"!
    Härligt att komma iväg med "kärleken" och få koppla av lite! Det måste vara underbart att känna energin komma tillbaka! På nåt sätt är man ju rädd för att fastna i den nedåtgående sprialen!
    Lycka till imorgon och sköt om dig!
    stor kram K

    SvaraRadera
  4. Hej A-k!

    Vad gott att få åka iväga själv och göra något bara för er! Hoppas ni får det härligt!

    Dina frågor till läkaren:
    När jag opererades (tog hela vänster bröst och alla lymfkörtlar) blev jag kvar över natten på grund av att man går på cellgifter. Annars skulle man åkt hem samma dag sa de till mig.

    Dränage hade jag inget och det läkte fin fint utan. Hade man fått vätskeansamlingar efter någon dag hade man då tömt ut det. Det är säkert olika i olika landsting.

    Kram och ha det så skönt i helgen från MilliT
    (som har ont i halsen och har 39,5 feber men med jättebra blodvärden.. Skulle fått min SISTA Taxdos idag men den får vänta lite.)

    SvaraRadera
  5. Go kväll,

    Jag blir så glad när jag läser att du är pigg och har fått energin åter, det innebär hopp för mig!!!

    När jag gjorde min tårtbitsop fick jag stanna över natten och dränaget togs bort strax innan jag åkte hem.

    Jag hade inte ont efter op. Det enda problemet var när jag tyckte att jag var klar med övningarna man får pga lymfkörtelop, så fick jag ont i armen. Det stramade inuti mot handleden. Rekommenderar att göra övningarna länge!!

    Jag o prinsen åker på minihusvagns-semester på fredag o på tisdag är det dags för sista taxen..

    Jag är oxå snart i mål vad gäller cyton, men visst f-n är det tufft!

    Kramar Monne

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Härligt att du mår bättre. Jag har ett bakslag, enormt trött. :/ Men förhoppningsvis vänder det snart och det ska ju inte fyllas på med några mer cellgifter!!
    Ha nu en riktigt mysig sambo - sambo helg!!
    Kram Fia/vintersolsken

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag blir så imponerad, rörd och många andra känslor som jag inte kan sätta ord på, över ditt mod, din styrka, att du orkar dela med dig och skriva och mitt i allt din underbara humor. Du underbara människa, må du friskna till från den elaka cancern. Jag önskar sen att du ska få leva gott med din familj.

    Kramar från M

    SvaraRadera
  8. Linda: Tack! Jag bor i Skåne och sönerna är 9 och 6 år. Kram tillbaka!

    Jenny: Tack. Och jag som tycker att du är superkvinnan! Hoppas att det är "bra" med Moa! Kram

    Kamilla: Tack. Ja, det är jätteskönt med energi och man får passa på att njuta av den så mycket man kan! Kram på dig!

    MilliT: Okej, ja det ska bli "spännande" att se hur det blir med dränagen! Jäkla halsont och feber! Hoppas att du mår bättre nu! När får du din sista Tax istället då? Kram

    Monne: Ha det så trevligt på husvagnssemestern och lycka till på tisdag! Jag ska tänka på dig och fira! Kram på dig!

    Fia: Attans bakslag! Tröttheten är pissig! Ha en bra helg och handla hem massor av godis att kurera dig med! Kram på dig!

    M: Oj, jag blev helt tårögd av dina fina ord! Tack! Kram tillbaka

    SvaraRadera
  9. Hej igen A-K!

    På måndag blir troligen sista Taxen nu istället. Visade sig ju att jag hade halsfluss. Nu nu knaprar jag Kåvepenin som besatt - och mår riktigt bra!

    Kram MilliT

    SvaraRadera
  10. Jaaa, sno vad du vill :) Kärleken är ju en bra förklaring på de underbara stöttepelarna vi har! Kram

    SvaraRadera