torsdag 7 maj 2009

Jag kämpar på!

Blir bättre och bättre för varje dag och tror mig känna att jag snart är helt igenom sista cellgiften!

Idag har jag varit ute på en lagom lång promenad. Det var mulet och grått, men lukten av våt asfalt och vått gräs är fantastisk och jag njöt i fulla drag!

Min sänka är tydligen för hög, men om jag inte får tillbaka febern, så kunde jag låtsas som ingenting - så det gör jag. Febern är borta och tempen ligger nu på stadiga och stabila och otroligt friska 37,2!

De enda känningar som jag har kvar nu av sista cellgiften är:

- Svamp i munnen och en tunga som dammar när jag pratar. Jag är helt otroligt torr i näbben och svampen har gjort min tunga till en raggsocka á la Lillstrumpa! Av någon anledning så är kall glass mot raggsockan en himmelsk upplevelse!

- Ont i leder, skelett och muskler. Nacken är värst.

- Mensen kommer och går utan schema. Just nu verkar det som om den vill hoppa över en månad och jag är inte den som protesterar precis.

- Tröttheten. Vissa dagar är bättre och andra sämre. Idag är en pigg dag.

Den 13:e maj ska jag in och prata med kirurgen som ska operera bort mitt bröst. Sambon ska med. Jag är lite nervös och vet inte riktigt vad jag ska fråga om.

Då får jag nog mitt operationsdatum.... Nu närmar det sig med stormsteg!

Kram på er! A-K

7 kommentarer:

  1. Såå skönt att du börjar komma ur cellgiftsträsket! Där är inget kul att befinna sig alls!
    Det gäller att som du, ta vara på de "pigga" dagarna, de är inte så många!
    Du ska till kirurgen den 13 och samma dag ska jag få min, förhoppningsvis sista cellgiftsbehandling!
    Ont överallt, det känner jag igen! Det ska bli så skönt den dagen när man inte har ont längre!
    Tänker på dig och önskar dig lycka till!
    kram Kamilla

    SvaraRadera
  2. Måste påminna dig om din "theme song", du vet som Ally McBeal & co körde med...
    "I'm moving on...." Kämpa på! Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej! Snubblade in här och ville bara säga grattis till avklarad cellgiftsbehandling!! Jag blev klar i december... Jag hade cancer i äggstockarna med omnejd. Jättegrattis och lycka till!! Kramiz Linda/Emjeno

    SvaraRadera
  4. Kamilla: Åh grattis! Jag ska tänka på dig den trettonde och fira i tankarna med pompa och ståt! Tack och kram tillbax!

    Sis: Ja, det är en bra låt och jag tackar för att jag fått den som theme-song. Hihi, Ally McBeal - scenen med grodan inne på toan kan jag fortfarande garva gott åt! Hahahahaha. Det var en bra serie som jag saknar. Kram tillbaka!

    Linda: Tack och grattis själv för att du är igenom skiten! Det är så härligt att höra när någon skriver att de "hade" cancer och att de nu är friska! Tack för att du snubblade in och kram tillbax!

    SvaraRadera
  5. Blir ingen rekonstruktion för mig eftersom jag "tårtbitsopererades". Det är jag tacksam för eftersom jag förstår att det är ytterligare en resa man inte har lust att vara med om. Tänker på dig och är glad över att symptomen börjar mattas av. Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Malin: Aj då, det lät inte positivt... Jag som ser fram emot min rekonstruktion! Kram tillbax!

    SvaraRadera
  7. Näää jag menade det inte som negativt - super att det finns och bröstet blir ju så fint :) Menar bara att slipper man opereras så är ju det bäst.

    Jag skulle oxå sett fram emot rekonstruktionen om jag vore du! Sorry att det blev lite fel. Kram

    SvaraRadera