tisdag 9 juni 2009

Skägghår och hårhår

Igår var jag inne och tömde ut lymfvätska ur min ömmande armhåla! Det stod en golfbollsknuta ut från armhålan och svullnaden sträckte sig under hela armhålan och jag hade ont och var skrämmande öm.

Därför var jag också skrämmande rädd när jag satt på britsen och sköterskan tog fram en grov nål som hon skulle sticka mig med! Rakt in i golfbollsknutan skulle hon sticka mig och jag knep ihop ögonen och var spänd som en fiolsträng i hela kroppen.

- Du har väl ingen känsel här, fortsatte sköterskan lugnt som om hon var totalt ovetandes om att jag satt och gick igenom mitt testamente så rädd jag var....

Jag satt och väntade på den rejäla benkrossande smärtan som jag snart skulle få utstå när sköterskan frågade om jag kände något....

Sprutan var inne i golfbollen och snart sög den ut knallgul vätska i mängder (tyckte jag; sen visade det sig att sköterskan envisades med att säga "bara" så fort hon nämnde mängden....).

En hel deciliter gul äcklig vätska satt och spände i min armhåla! Sköterskan tonade ner min upplevelse genom att säga att ibland samlas 3-4 deciliter i bröstet, men hon förstod min smärta eftersom min äckelvätska satt i armhålan och inte i bröstet.

Smärtan lättade rejält och nu kan jag t om ha armen längs kroppen utan att ha ont.

Håret har börjat växa som bara den! A kände med handen på mitt stubb och tyckte att jag hade "skägghår".

- Du har skägghår och jag har hårhår!

Jag håller inte riktigt med A. Visst är det stubbigt, men det är bebismjukt och inte alls likt skägg! Så det så!

Snart kan jag lägga hucklet!

Kram på er! A-K

2 kommentarer:

  1. På mig kom det ut 3.5 dl.. första gången.. och 2,2 dl efter två dagar.. så 5.7 dl helt och hållet.. efter 14 dagar...
    Så jag hade ju en ny tutte.. som var jättestor i förhållande till den andra... :-)

    Kram Pys

    SvaraRadera
  2. Det verkar jobbigt med vätska och värk - vilken tur att det blir bättre vad tiden lider! Hoppas på att återhämtningen går fort. Kram på dig!

    SvaraRadera