torsdag 18 juni 2009

Jag tänker inte på det....särskilt mycket.

Det här med att ha ett bröst och ett ärr.

Jag vet inte, jag trodde och hade förberett mig på att jag skulle sörja alldeles ofantligt mycket över mitt borttagna bröst, men faktum är att jag inte tänker särskilt mycket alls på det.

Jag har ju min mjuka bröstprotes på mig och när jag har den så syns det inte alls på mig att jag går omkring med ett bröst och ett ärr. Det är bara när jag är utan kläder som jag tänker på det....

Och ska sanningen fram så är det ju inte särskilt ofta som man går spritt språngande naken - om man inte bor i Playboy-mansion, är Victoria Silvstedt eller är skeppsbruten på en öde ö och kläderna man hade på sig när man var på skeppet antingen är sönderrivna eller har blivit bortspolade.... - och så är det ju inte....inte i särskilt många fall....

Fick också reda på igår att när jag ska få mitt nya bröst (om jag är frisk om två år - tvi, tvi, tvi - kattafan....) så kommer de att ta hud och fett från magen. Jag får alltså inte bara ett nytt fint bröst utan också en platt mage!

Jag hoppas också att jag får en ansiktslyftning på det andra bröstet för det kan väl ändå inte vara så att de försöker immitera den långa skinnlapp som hänger och slänger på min högra sida....väl?

Kram på er! A-K

4 kommentarer:

  1. Nä.. du får en höjning av det andra bröstet också.. en snygg byst är vad vi får.. för att vårt välbefinnande ska bli det bästa...

    Och jag som skulle få en ny i höst.. jag får ställa mig och vänta igen.. men sen när jag inte har en metastas i närheten.. då får de göra den.. och jag tänker inte ställa mig längst ner i kön igen... då när jag vill.. då blir det..

    Kram Pys

    SvaraRadera
  2. Ja det måste ju finnas några fördelar med allt du gått igenom. Det där med platt mage är ju en av dom :-) Och säkert tror jag att du kan få en bra deal angående "skinnlappen":-) Sååå skönt att du kommit så långt nu! Sen när det gäller "ångestgrejorna" så kommer de att finnas såna, men förhoppningsvis lär vi oss att hantera dem och förstå att de just är bara ångestgrejor!
    ha en skön midsommar helg!
    stor kram
    Kamilla

    SvaraRadera
  3. Vill på detta sättet önska dig en glad midsommar...

    Må gott...
    Kram Pys

    SvaraRadera
  4. Vill önska dig en glad midsommar...

    SvaraRadera