fredag 9 oktober 2009

Inga cancergener här, inte!

Bra besked - inga mutationer alls!

Det verkar som om jag har haft en jäkla otur bara som fått bröstcancer - såhär pass ung!

Jag kommer att genomgå mammografi och ultraljud varje år för att undersöka så att inte cancerskiten sätter sig i det andra bröstet - jag har 20% risk att få det i andra bröstet, nämligen.

Doktorn undersökte mig idag också och kände på nyckelben, bröst, ärret och under armhålorna och det såg bra ut! Skönt!

Sen lyssnade han på lungor, kände på magen och tog blodtryck - allt medan han visslade.

Det känns bra! Nu väntar mammografi och ultraljud i december, men jag har fått VARDAG!

Inga fler operationer! Det är en bra dag idag! En "inga-cancergener-dag"!

Kram på er! A-K

4 kommentarer:

  1. Åh vad lättat jag blir för din skull! Jätteskönt att höra att din inte var ärftlig. Varför har du 20% risk att få i andra bröstet. Har vi alla det som redan haft i ena bröstet? Hoppas jag får samma positiva besked men det dröjer för jag skall ju först träffa genetiker och onkolog och se om de går vidare med blodprov. Fira ordentligt i helgen! Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Helt underbart att höra! Vilken lättnad!
    Ett nytt liv börjar:-)
    stor kram till dig

    SvaraRadera
  3. Åh vad glad jag blir för din skull! :) På onsdag ska de fortsätta med min utredning... Men jag vet ju redan att min är ärftlig... Suck! Kram vintersolsken

    SvaraRadera
  4. Nu blir jag ännu gladare.. grattis.. hurra.. för dig... ingen spridning...

    Själv tar jag sista dosen cyto idag.. så jag ska fira när jag kommer hem..

    Kram i massor
    Pys

    SvaraRadera