tisdag 13 oktober 2009

Hjälmhår med toning!

Till Marie och till alla er andra som har undrat hur det går för mitt hår!
Det växer som ogräs och just nu är jag, som sagt,
i hjälmfasen!
(Jag har t o m varit hos frissan och putsat till det lite vid öronen och tonat!)
Den uppmärksamme ser att jag har fått virvlar lite varstans på hela huvudet.
På morgonen för jag numera ett stolt krig med gelé och kam som enda vapen. Ibland vinner jag och ibland går jag ut som Stig-Helmer med tofsar på en bit och tuppkam på en annan.

Hjälmhår med toning, alltså!

Det kunde jag inte tro för några månader sedan!

Kram till er!

11 kommentarer:

  1. Åhhhh...så fint!!! Jag har inte så mycket än men jag är stolt som en tupp...eller höna:-)

    SvaraRadera
  2. Börjar undra om du är en adopterad syster från bröderna Fluff!!???

    Kram syster Hjälm

    SvaraRadera
  3. Ja, visst går det fort när det väl kommer! Snyggt! Och så är det ganska skönt med hjälm...

    SvaraRadera
  4. Tack för det! Jag var hos frissan med min dotter för en stund sedan. Hon (frissan) rakade av mitt lilla ludd med en maskin och gav mig hårbottenmassage. Gulligt! Så nu är det fritt fram för det riktiga håret att börja växa.
    / Marie

    SvaraRadera
  5. Hejsan. Vad fint ditt hår är. Jag längtar och längtar. Har en behandling kvar av cytostatikabeh. Sen hoppas jag på undret att håret ska växa ut igen. Ser att det finns hopp. Annars är det rätt så bra med hjälm nu när kylan kommer. Fy, sjutton vad kallt det är med peruk. Blåsten och kylan går rätt igenom huvudet. Måste använda mössa redan nu...
    Kramar från Ingrid.

    SvaraRadera
  6. Me: Hihi, ja ibland behövs det inte mycket för att man ska känna sig fin! Kram på dig!

    Petralin: Ja, extra skönt idag när det, i Skåne i allafall, blåser höstvindar! Kram

    Marie: Ja, luddet är nog bra att få bort. Jag lät det sitta kvar, men frissan klippte bort "ullet", som hon sa. Och plötsligt så blev det riktigt hår igen! Lycka! Kram

    Ingrid: Tackar! Ja, jag längtade också tills håret skulle komma - nu längtar jag tills det blir längre! Att man aldrig blir nöjd!
    Ja, det är riktigt kallt utan hår. Trots att jag bara har kort hår, så hjälper det en hel del mot kylan, kan du tro!
    Önskar dig en kraftig hårväxt! =) Kram

    SvaraRadera
  7. Vad fint det ser ut, snygg färg. Mitt hår växer också så att det knakar... Jag har också varit hos frissan och fixat till det lite och lagt i en toning hemma. Trivs bra i mitt korta hår, kanske behåller jag det ett tag. Har fått höra att det speglar min personlighet mycket bättre än en snäll page som jag hade förut. Komplimang??!! Jag tror det. :) Kram!

    SvaraRadera
  8. Va fin du blev...

    Jag ska bli hel igen.. den 9/11 åker jag in.. sen dagen efter blir jag tvåtuttad..

    Tjohoo...
    Kram Pys

    SvaraRadera
  9. Aaaa vad jag längtar efter hår!!!!
    Vad hade du för färg innan cyto?
    Mitt har börjat växa, en behandling kvar. Undrar om det sitter kvar efter sista behandlingen också. Vill ha tillbaka mitt hår på huvudet, NU helst!
    Men du är jättefin!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Hejsan!
    Vad roligt att läsa att allt har gått bra för er!
    Mitt helvete börjar nu för mej :(
    Men din blogg hjälpt mej väldigt mycket, har ställt in mej mentalt på vad jag har framför mej.
    Var hos mitt första onkologbesök och jag lät läkaren få prata hela tiden, så han frågade mej, ska du inte ställa några frågor?
    Men drt behövdes inte för att Din blogg beskrev allt så bra!

    Så tack för att du har delat med dej din sjukdom!!

    Kan du inte skriva mer o berätta hur du har det nu, känns som du har blivit en vän

    Lycka till omhppas att allt är bra med dej o familjen.

    Kram.

    SvaraRadera
  11. Hej Anonym!
    Vad glad jag blir över att läsa att min blogg har hjälpt dig! När jag var där du är nu, läste jag allt jag kom över och då var bloggarna en väldig hjälp!
    En stor kram och ett stort lycka till! Kram

    SvaraRadera