lördag 18 juli 2009

Om när livet börjar återgå till det normala.... och om rädslan

Nu har jag gjort över hälften av strålningarna och jag mår relativt bra. Lite röd och mycket trött.

Däremot har jag börjat bli öm på bröstbenet och jag tycker mig känna en svullen lymfkörtel (tvi, tvi, tvi kattafan!)! Tanken om återfall åker rätt ner i en blå paket och in i den tänkta garderoben.

Paketet får ligga där till måndag när jag får höra med sköterskorna på strålningen om det (hoppas, hoppas) är normalt och enbart en biverkning av strålningen!!!!

Den här rädslan irriterar mig och gör mig förbannad!

Det här med att inte ha hår och nu som jag, ha kort kort hår, gör att det är många som glor på en när man är ute bland folk. Innan har jag inte direkt blivit irriterad utan mer hoppats att jag snart har blivit färdig med handlingen så att jag snabbt kunnat sätta mig i bilen och åkt bort från nyfikna blickar, men NU.....

Nu är jag så irriterad på alla som "ballglor" att jag skulle vilja fråga de rakt ut vad de är för fel på dem.

Jag fattar inte hur man som vuxen kan stå och titta ut någon utan att skämmas. Att barn gör det är sin sak, men vuxna....

Vi var på ett sommarland för ett tag sedan och då stod ett par mammor lite längre bort och verkligen studerade mig länge och noga samtidigt som de pratade lite med varandra.

I början ignorerade jag dem, men ju längre tiden gick desto argare blev jag och till slut ställde jag mig någon meter ifrån dem och riktigt glodde på dem utan att vika undan med blicken och då verkade det som om de fattade att det kanske är lite ofint att stå och glo på folk som uppenbarligen är sjuka! Jävla människor!

Igår följde barnen och Kärleken med för att titta på när jag strålades. Sköterskorna var jätterara och visade runt familjen bland strålningsmaskin och manövreringsrum och sedan stod de där, hela familjen, i manövreringsrummet och tittade på när jag blev strålad.

Det kändes viktigt på nåt sätt att de får se vad det är jag gör på morgnarna och de tyckte att det var spännande.

Idag regnar det och jag ska passa på att städa undan alla dammråttor som gömt sig lite här och där i hela huset.

Kram på er! A-K

8 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för att det bara är en biverkning av strålningen.
    Förstår att det är jobbigt att bli så utstirrad av folk.Vissa människor fattar inte bättre.
    Ha det så bra du kan.
    kram catta

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas verkligen att det bara är en biverkning av strålningen.
    Förstår att det måste vara jobbigt att bli utstirrad så.Vissa människor förstår inte bättre.
    kram catta

    SvaraRadera
  3. Oj det blev visst dubbla kommentarer men det gör kanske inget.
    kram catta

    SvaraRadera
  4. Jag har fortfarande (2,5 år) ont av strålningen i revbenen på höger sida.. just där strålningen tog...
    Så den smärtan får du nog ha ett tag.. men det blir sakta men säkert bättre...

    Det där med att glo.. jag var ju med om liknande saker jämt.. och här i byn vet alla.. men inte turisterna.. och det västa är på sjukhuset.. där man tycker att där glor man ju inte.. för där finns så mycket sjuka människor.. rullstolar, kryckor.. ja, du förstår...

    Kram Pysis

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas att det är för dig som för Pysan.. att smärtan "ska" vara där..
    Störigt med folk som glor.. om det är till nån tröst så känner de bara med dig.. skitbra att du stirrade.. den har jag också provat nångång.. ganska kul! *säger jag och fäller in hornen* Ses snart! Kram

    SvaraRadera
  6. Fy för såna människor!!! Jag fick oxå såna blickar, men jag frågade vad de hade för problem!! Då glodde de på mig och sen förklarade jag argt att jag hade cancer och då slutede dem!! Hoppas att det var en biverkning av strålningen!!Håller tumarna massa.. Tack för din kommentar hos mig! Min son var med när jag fick cellgifter en gång och jag säger som du... Att de kan hantera det bättre om de ser med egna ögon vad som händer!! Stora kramar från mig.. Ta hand om dig gumz!

    SvaraRadera
  7. Hej , jag förstår din oro och vet precis hur det känns! Tyvärr är det nog så det kommer att vara en tid framöver! Det blå skåpet är säkert bra, men inte någon långförvaringsplats! Jag har nog oxå ett sådant:-(
    Håller alla tummar, tår o tassar här för dig och att allt ska gå bra!
    stor kram
    Kamilla

    SvaraRadera
  8. Jag förstår att du blir förbannad! Alfons blev utstirrad otalet gånger, en av de var på IKEA, och jag undrade lite försiktigt om han tyckte att det var jobbigt? Han tittade på mig, la huvudet på sne och sa: "men mamma, dom vet ju inte att jag har cancer."

    Stå på dig, min vän! Jävla människor!

    Kram och all världens sommarblommor till dig!
    Catarina Löv

    SvaraRadera