måndag 20 juli 2009

Om att inte förstå människans anatomi....

Lite lagom skakig (och trött....vi hade gäster igår och de gick vid ett på natten.... Fem timmar senare skulle jag upp.....och jag somnade inte förrän efter två timmar....) åkte jag iväg till strålningen imorse.

Det började inte så bra. Det hade varit strömavbrott och min strålningsmaskin var inte redo förrän ca 40 minuter senare....

Väl inne, så fick jag reda på att eftersom jag gjort hälften av strålningen (hurra! Viftar med flaggor och blåser i partytutor!) så skulle jag röntgas.

Det hade väl inte gjort så mycket om nu inte röntgenmojängen klöddade....och det gjorde den naturligtvis, så där låg jag blixtstilla med händerna ovanför huvudet i tio minuter extra.

För er som inte har strålats någon gång, så kan jag berätta att det inte är världens mest bekväma brits eller kroppställning heller för den delen.

När allt var färdigt, så bad jag en av sköterskorna känna på min "knöl". Hon kände också en "förhårdnad" och ville söka jourläkaren, så det gjorde hon och jag blev ännu mer skakig....

En timme senare körde jag därifrån betydligt mer lättad och glad! För det visade sig att jag inte vet ett knyst om människans anatomi och min "knöl" var i själva verket en del av bröstmuskeln!

Så det kan bli!

Kram på er! A-K

7 kommentarer:

  1. Såå skönt för dig att "knölen" tillhör det normala:-) underbart!!
    Jag har inte strålats, men väl röntgats i tre kvart ungefär, och där är det samma ställning som du beskriver! Obekvämt räcker inte! Man har absolut ingen känsel i axlarna efter tjugo minuter ha ha,,,och ändå gör det ont!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Tuff dag! Men skönt att det inte var något, bra att du fick det kollat snabbt. Lycka till med andra hälften och hoppas du slipper allt för stora besvär. Jag klarade mig ok, tillhörde de som inte fick så allvarliga hudskador. Skönt! Sköt om dig. Kram Fia

    SvaraRadera
  3. Puh! Vilken tur... jävla muskler!

    SvaraRadera
  4. Så typiskt att de inte informerar om röntgen.. självklart ska man få veta detta innan.. för då hade du kunnat gå till röntgen medan de fixade strålningsapparaten...

    Men svensk sjukvård är inte känd för att vara direkt effektiv..

    Kram Pysis

    SvaraRadera
  5. Åhh vad skönt att det var normalt!! Det där med strul är inge skoj och sjukvårdens info är väl inte den bästa här i vårlden!! Kramar till dig och lycka till med resten av strålningen!! /Linda

    SvaraRadera
  6. Skönt att allt var som det skulle. Bortsett från väntan och så...

    SvaraRadera
  7. Så skönt att allt var som det skulle.
    Tråkigt att du fick vänta så.
    kram catta

    SvaraRadera