onsdag 29 juli 2009

4 strålningar kvar!

21 gjorda strålningar och det enda som syns är att jag har blivit lite solbränd på icke-bröstet och under armhålan.

Nu tyckte dock sköterskan att det var dags för mig att hämta ut min kortisonkräm på apoteket, så det får jag väl göra imorgon.

Håret växer fortfarande och om ca sex veckor ska jag klippa mig! Och nej, det har inte växt SÅ mycket, men bara för att jag har det på utväxt så behöver jag ju inte se ut som ett ras..... Så tänkte jag i allafall....

Om jag ska summera strålningen, så är det första jag tänker på att det är så drygt att ta sig till sjukhuset varenda vardag!

Jag får lite sura uppstötningar och kan känna mig lite illamående, men det är för att de strålar över matstrupen - så det är bara att svälja undan..... hihi.

Sen är jag, som jag skrev, lite röd och lite öm.

Det var liksom alla biverkningar som jag har råkat ut för - inte så dramatiskt, va?

Den 3:e augusti ska jag träffa strålningsdoktorn för samtal. Jag vet egentligen inte vad vi ska samtala om, men det får jag se.

Annars så väntar jag egentligen bara på mitt behandlingsslut-samtal med onkolog-doktorn. Där jag får reda på om jag är bärare till de här jäkla generna (tvi, tvi, tvi kattafan!), eller inte.

Efter det samtalet vet jag mer om hur vi/jag ska gå vidare. Om jag har någon av de här generna, så blir det väl operation av det andra bröstet och äggstockarna. Om inte, så ska jag väl "bara" på de här återbesöken med jämna mellanrum de närmaste 3 åren.

Kram på er! A-K

5 kommentarer:

  1. Så skönt att det snart är över med strålningen.
    Jag håller tummarna för dig att allt går bra nu.
    Tänker på dig.
    kram catta

    SvaraRadera
  2. Jag hade 20 mil enkel resa till stålningen.. och man blir less... jag håller med...

    Snart kan man skrika "Strålmuck" och det är en härlig känsla...

    Jag tänker på dig vet du...

    kram Pysis

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det snart är över, du får ta och fira nästa vecka!!
    Jag har tur som bor 5 minuter med bil från sjukhuset, skönt när det blir ens andra hem.
    // Anna

    SvaraRadera
  4. Vad skönt för dig att snart vara klar med strålningen... Du har funnits i mina tankar!! Jag hoppas innerligt att du INTE har generna... Lycka till med sista strålningarna.. Ps. Jag klippte mig oxå efter ett tag.. Kändes skönt att faktiskt få en frisyr ige!! Kramar till dig gumsan

    SvaraRadera
  5. Hallå där! Har varit ute på semestertur.. i ösregnet! En upplevelse..
    Jag säger bara smörj, smörj o åter smörj! Ca en vecka efter att jag strålmuckat började jag tappa yttersta hudlagret under armen o attans vad det sved o gjorde ont. Strax efter började det under bröstet.. Men nu är jag ok, kan klia lite inuti ibland, så det är en långdragen procedur, inte som jag trodde. Att det bara var att stråla på o sen skulle det vara klart..

    Jag håller tummar o tår ang generna!

    Kramar Monne

    SvaraRadera