tisdag 7 juli 2009

Om att inte räcka till....

Jag har nu strålats fem gånger och jag börjar bli lite röd över strålningsområdet, mår lite illa och är trött, men annars funkar det bra.

Mina små telningar har sovit hos farmor mellan söndag-tisdag och idag direkt efter strålningen körde jag glad i hågen dit för att hämta hem dem.

Det var härligt att se dem igen och vi smidde upp planer på att de skulle få ringa varsin kompis när de kom hem, men redan i bilen hem började det.

L började protestera mot allt möjligt som jag sa. Jag ignorerade det de första gångerna, men rätt vad det var så började de fula orden komma och han fiskade efter att jag skulle bli arg och det lyckades till slut.

Den arga mamma kom fram och ju mer Den arga mamman var framme desto trotsigare blev Det arga barnet. Plötsligt blev allt det rosenröda bara svart och sunkigt och väl hemma åkte L upp på rummet så att det rök om det (läs: Den arga mamman fick dra upp honom).

När Den arga mamman drog sig tillbaka så fick jag så ont i min vänsterarm av allt dragande och all ork bara försvann och plötsligt satt jag med ansiktet i händerna och bara grät.

Det trotsiga barnet var fortfarande kvar och satt och skrek arga ord uppe från rummet - totalt omedveten om all uppgivenhet som fanns vid köksbordet.

Näeh, jag är definitivt inte tillbaka där jag var innan - stabil nog att handskas med trotsiga barn.

Det trotsiga barnet sitter kvar på sitt rum och surar - jag sitter här och surar. Ibland är det pissigt att vara mamma.....

Kram på er! A-K

8 kommentarer:

  1. Ja, det är pissigt att vara mamma ibland. Men A-K, jag är övertygad om att de mammor som inte ger sig skapar de bästa barnen. Om du fattar hur jag menar. Du är en toppenmamma som står på dig och du kommer att tjäna på det i slutändan!

    Bra jobbat - skickar mer styrka så du orkar stå på dig igen!
    Kramar :)

    SvaraRadera
  2. Hur ens livssituation än ser ut så är det alltid så förbannat tråkigt när man bråkar med sina barn. Man har, som du, längtat och längtat och så blir det bara just - piss...
    Men, man vet ju att det vänder, men jag kan förstå att det tär extra på dina ynka energidepåer och att du hellre hade lagt din ork på nåt trevligt! Imorgon är en annan dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Heeej...
    Vi har bara en viss mängd ork.. Så är det..
    Jag har inte orkat ha mina barn hemma de senaste dagarna. Man känner sig verkligen pissig som mamma, som sjuk mamma. Vi får inte glömma det "lilla" helvete vi faktiskt levt/lever i.
    Var snäll mot dig själv, vi är mänskliga i den situation vi lever i, men fungerar inte alltid optimalt. Inte konstigt.
    Sköt om dig!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag önskar att jag kunde skicka en hel hög med styrka till dig så att du lättare kan handskas med trilskande barn. Kram!

    SvaraRadera
  5. Vill bara skicka en kram!!

    Jag var på sista strålningen idag!


    Kram

    SvaraRadera
  6. Malin, SiS, Ima, annaoco: Tack för peppning och kram tillbaka!

    Monne: Stor kram tillbaka och jättestort grattis på strålningsexamen! Är du färdig med alla behandlingar nu?? Vad händer nu?

    SvaraRadera
  7. Tack!

    Jag började idag äta antihormon.. så jag går vidare in i klimakteriesvängen. Hoppas bara att dessa hettningar i huvud/ansikte försvinner fort!

    Jag ska äta dessa tabletter i 5 år o hoppas att det inte blir fler biverkningar..

    Hoppas det går bra med strålningen!

    Många kramar Monne =)

    SvaraRadera
  8. Håll ut! Det är aldrig lätt att vara mamma. Men jag tror också att mammor som står på sig är bra mammor. Att barnen muttrar och går an får man bjuda på. Tufft som frisk, ännu tuffare som sjuk men du verkar så vettig eller hur jag ska säga...

    SvaraRadera