måndag 29 december 2008

Ont i de förbaskade körtlarna i armhålan!

Det är konstigt. Ibland så svullnar de upp och ömmar som fasiken och ibland så känns de knappt. Varför är det så?

Ångest-tankarna säger att jag känner åtminstone 3 stora körtlar i armhålan, men de bra dagarna så känner jag bara 2..

Sedan punktionstillfället den 10/12 så tycker jag att bröstknölen (där var knöl-ordet igen..) har växt. Den var 4 x 1,5 då och nu tycker jag minst att den är 5 cm. Kan den verkligen växa så fort?

Jag klamrar mig fast vid varje litet halmstrå jag hittar på internet. Grönt te och choklad ska tydligen minska spridningsrisken, läste jag någonstans. Antagligen rent hokuspokus.. Men jag knaprar choklad och sörplar grönt te dagarna i ända.

Jag som hatar te... eller mitt gamla jag hatade te. Det har blivit någonslags före och efter.

Jaha, se där ja.. Man blir tydligen dum av cancer oxå. Dum och lättlurad. Innan jag vet ordet av, så kommer jag att vara en sån där som köper dyra alternativmediciner och sätter i mig tabletter av grisknorr och väderpipväxt och fan å hans moster.....stup i kvarten.

Hur som helst. En dag närmare onkolog-samtalet. Nu är det bara 7 dagar tills jag får veta vilken sorts cancer och mitt behandlings-schema.

Är det någon som vet hur mycket man klarar av att jobba när man är mitt uppe i behandlingar, operationer och allt annat? Kan man jobba ibland och sen vara sjukskriven ibland eller måste man på nåt sätt bestämma sig att man är sjukskriven t ex halvtid och jobbar halvtid?

Inte nog att man är sjuk när man inte känner sig sjuk. Man ska dessutom ta tag i försäkringskassan, jobb och allt annat myndighetsdravel...

Idag känns som en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar