måndag 29 december 2008

Fick remissen idag...

Fick en folder, "Välkommen till Medicinska behandlingsenheten Onkologiska kliniken" (!), ett telefoninformationskort, den reserverade tiden och en blodprovsremiss.

Jag ska iväg på fredag och ta blodprov på vårdcentralen, som sedan ska skickas vidare till Lund.
Någon hade kryssat i leukecyter (vita blodkroppar, va?), trombocyter (tror det är blodplättar?) och hb. Dessutom ska de tydligen kolla levervärden, sa min mamma "fd läkarsekreteraren".

Jag är livrädd för de där levervärdena... Tänk om de visar på någon spridning.

Blir mer och mer nervös inför den 5 januari. Ska bli skönt att äntligen starta behandlingar, men är ändå rädd.. Det blir liksom mer på riktigt nu.

Plötsligt har jag fått ett eget team på Onkologen som ska ta hand om mig och min ev cytostatika och andra cancergrejor man gör där...

På måndag vet jag lite närmare vad det är jag ska slåss mot. Det är skrämmande, men jag är redo - så redo jag kan bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar