söndag 28 december 2008

Bra och dåliga dagar

Jag har upptäckt att jag har bra och dåliga dagar.

De bra dagarna sticker jag huvudet i sanden och allting blir plötsligt som förut. Tvätt, disk, städning, vardagsbestyr och lek med barnen....

De dåliga dagarna har jag ångest och får gå in på toan och gråta i korta intervaller för att sedan gå ut och lägga pussel med minstingen.

Ångesten är värst. Den river och drar i mig och suger fast sina tentakler i mig och säger om och om igen... Tänk om du inte klarar det. Tänk om cancern har spridit sig ännu mer...

Ångest-tankarna stoppar jag numera in i tänkta presentlådor (av någon anledning är de blåa). När jag slagit in ångest-tankarna öppnar jag en tänkt garderobsdörr och slänger in dem bland de andra. Sen stänger jag garderoben. Det funkar faktiskt.

Idag har jag nog en bra dag! Jag ska greja detta. Cellgifter, operation och strålning - alltihopa eller något av det, vad det än blir.

2009 ska bli ett bra år - året när jag blir cancerfri! Skallig, enbröstad (eller obröstad!) och kräkig ska jag besegra eländet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar