fredag 13 november 2009

Lydiagården!

Jag är nyss hemkommen efter en helt underbar vecka på Lydiagården i Höör!

Jag och 14 andra kvinnor i varierande ålder har bott ihop, promenerat, ätit, pratat, ältat och skrattat tillsammans de här 5 dygnen.

15 kvinnor i olika åldrar, med olika yrken och helt skilda bakgrunder, men med bröstcancern gemensamt.

Det har varit en vecka med god mat, trevliga omgivningar och helt fantastiska föreläsningar.

Jag rekommenderar er alla, som får frågan att deltaga och som har tillfälle - ÅK!

Kram på er alla!

A-K

9 kommentarer:

  1. Jaa, jag var där ju vecka 43, och jag håller med dig! Men då var det blandat, män o kvinnor med olika cancerformer. Och gud vilken god mat, fick ni också de här toscapäronen till dessert? Vi tog minst tre gånger av den efterrätten ha ha!
    Va skönt att du har haft en positiv upplevelse, för jag håller med dig, det var en jättebra vecka där!
    kram till dig och trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Vad bra att du är nöjd med veckan. Jag var där för tre år sedan och kan forfarande tänka på den goda maten, fina omgivningen, sällskapet m.m

    Kram och ha det bra,Åsa.

    SvaraRadera
  3. Hej. Jag sökte på Bröstcancer & kom till din blogg. Jag fick själv diagnosen bröstcancer 19 okyober i år. Mina tankar är ganska förvirrande men det känner du säkert igen.
    Ska titta igenom din blogg. Min resa har precis börjat, opererades 3 nov en tårtbit men det vill inte läka ordentligt.
    Mvh Ankan

    SvaraRadera
  4. Jag kan inte förstå hur mkt det betyder för dig men kan givetvis ana.... så himla glad att det finns möjlighet för dig och andra som haft sjukdomen att kramas och skratta tillsammans.. någon som fullt förstår..
    Vill höra fler detaljer snart!!!!
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Vad underbart du skriver!!!!
    Jag har själv precis opererats för bröstcancer. Tog bort hela bröstet och 14 lymfkörtlar varav 4 var angripna. På torsdag ska jag få min första cellgiftsbehandling.
    Jag har också en blogg (konstigt vad man känner för att göra när man får sin diagnos..;-)) och bor i Höllviken söder om Malmö. www.ebesalit.blogspot.com

    Önskar dig stort lycka till!!!!!
    Kram//Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Jag har precis avslutat min cytostatikabehandling och skall till Lydiagården vecka 5 nästa år. Det ser jag väldigt mycket fram emot, jag har hört och läst så mycket gott om det!
    Inger

    SvaraRadera
  7. Hejsan. Ber om ursäkt för att jag skriver såhär på din blogg, men hittade ingen mail adress.
    Jag och en kompis till mig gör ett projektarbetet i gymnasiet om bröstcancer.
    Vi har letat men inte hittat någon som vill bli intervjuad. Undrar om du vill ställer upp på att svara på några frågor via mail eller telefon? Eller om du känner någon som vill ställa upp?

    Vore oerhört hjälpsamt om du ville kontakta mig!

    Tack på förhand
    helen.odisho@hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Hej Jessica! Jag skrev min blogg som "anonym" med hänsyn till min familj och därför lämnar jag inte ut min mailadress. Däremot får du gärna lägga ut dina frågor här i kommentarsfältet, så ska jag försöka svara på dem så gott jag kan.
    A-K

    SvaraRadera
  9. Hej !
    Snubblade in här då jag satt och letade efter "knöl i bröstet" och ville bara lämna ett litet inlägg. Har cancer i släkten på min mors sida . moster bröstcancer-mormor bukcancer och mor äntarmscancer.
    Cancer är en jävla skitsjukdom ! Håller tummarna för dig att allt går väl.

    SvaraRadera