tisdag 11 augusti 2009

Nu kommer alla känslorna på en och samma gång....

Det har nu gått en vecka sedan strålningsmuck och jag har fått lite problem med strålningsområdet.

Det är rött, kliar och ärret är svullet. Man ser väldigt tydligt var strålningsområdet är och innanför det kliar det och är ilsket rött.

Jag smörjer in mig med kortisonkräm och vanlig mjukgörande kräm utan parfym. Förhoppningsvis blir det snart bättre.

Dessvärre så kan jag inte i nuläget ha på en "klister-protes". Jag antar att jag får vänta med den ett tag.

Jag har blivit remitterad till Lydia-gården. "En återhämtning för själen" säger min senaste onk.läkare.

Där kan jag tydligen gå långa promenader, vila, måla och lyssna på föreläsare och roligast av allt; prata med andra i min situation! Jag ser fram emot detta jättemycket!

Och visst, det är som de säger..... Plötsligt så kommer alla känslorna på en och samma gång, för att citera Per Gessle....

Det här är ju inget man går igenom med en axelryckning....

Kram på er! A-K

8 kommentarer:

  1. Vad skönt för dig att få komma iväg,det kan du behöva.
    Var ligger Lydia gården och hur länge blir du borta?

    Nej inte är det en axelryckning precis.
    Hoppas det snart blir bättre och att klådan släpper.

    Många kramar catta

    SvaraRadera
  2. Hej, har läst lite här nu. Håller tummarna för dig! Du verkar stark, jag hittade en knöl för 3 dagar sen och ska till läkaren i morgon... Kram

    SvaraRadera
  3. Catta: Lydiagården ligger i Höör - i mitten av Skåne. Kramar tillbaka till dig!

    Jeanette: Oj, då måste det vara många tankar som snurrar i huvudet på dig! Jag tänker på dig och hoppas att det är en vanlig och ofarlig bindvävsknuta! Många kramar till dig!

    SvaraRadera
  4. Jag kan bara prata gott om Lydiagården. Var där i oktober 2006, tyckte det var toppen. Skönt att få träfa bc-systrar (de har särskilda bc-veckor, det visste du kanske redan) ;) Trevlig omgivning och god mat.

    Hoppas det blir bättre där du blivit strålad. Jag blev inte strålad, så har inga tips att dela med mig av. Kram från Åsa.

    SvaraRadera
  5. Oj va jobbigt med klåda o så! hoppas det snart känns bättre!
    Men visst är det så, att alla känslor verkligen kommer klumpvis! Lydiagården har jag inte besökt men bara hört gott om från flera personer! Tror du kommer att må bra av att åka dit!
    kram Kamilla

    SvaraRadera
  6. Hej och tack för din kommentar inne hos mig... jag har en remiss för trippeldiagnostik, ska dit på måndag. Har en knöl som sagt och en förstorad lymfkörtel hittade dom också. Kram

    SvaraRadera
  7. Skönt med strålningsmuck! Det är bara att fortsätta smörja, smörja... Det blir bra snart! När ska du till Lydiagården? Jag har fått tid v. 46 om jag nu inte får problem med nya behandlingarna förstås...

    SvaraRadera
  8. Hur är allt? Nyfiken Malin här :)

    SvaraRadera