onsdag 25 april 2012

Bröstrekonstruktion - i början på oktober!

Nu fick jag ett preliminärt besked om att rekonstruktionen ska bli i början på oktober.

Jag kan inte riktigt ropa hej än, eftersom jag ju vet att det kan ändras igen... MEN, det är skönt att ha något att gå efter.

Jag kommer att genomgå en mammografi-undersökning om tre månader och då ska man kolla cystorna igen. Tills dess strutsar jag och låtsas som ingenting. Vad hinner hända på tre månader liksom?
Sist hade jag ju haft min tumör i ca tio år, trodde onkologen! TIO ÅR!! Så tre månader...liksom. ;-)

Fast jag kan ju tillägga att jag känner igenom bröstet ofta, ofta! Och dessutom kollar jag noga så att inte bröstvårtan är indragen. Det visste jag ju inte innan...att det var ett tecken liksom.

Läste om att bröstcancern hade ökat i Skåne och var 20% mer här än genomsnittet... Varför?

"Enligt cancerregistret har Region Skåne ett särdeles högt antal nya bröstcancerfall per invånare och år, 20 procent över riksgenomsnittet. Mellan 2009 och 2010 ökade antalet bröstcancerfall i Skåne med 18 procent. " TV4-nyheterna
Det får mig ju att fundera över anledningen....

Annars fläskar jag mest på. Jag har gått upp i vikt och försöker stå emot att börja jogga igen... Jag måste ju ha fläskmage till rekonstruktionen. Det är tufft. Jag gillar inte att vara fläskig.

A-K



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar